Advies aanbouw

Advies aanbouw

Berichtdoor JS81 » za apr 02, 2016 7:22 am

Hallo allen,

Wij gaan onze woning aan de voorzijde uitbouwen. De buren hebben dat al eerder gedaan, en hebben destijds ons toestemming gevraagd om hun buitenmuur op ons erf te plaatsen, zodat wij deze later als binnenmuur zouden kunnen gebruiken. Hun uitbouw staat daarmee 10 centimer op onze grond.

Dit zou betekenen dat als we hun buitenmuur als onze binnenmuur gebruiken we een sprong van 10 centimeter in onze muur krijgen. Onze aannemer zegt dat slopen van de buitenmuur een optie is, om vervolgens (met betonblokken) een nieuwe binnenmuur neer te zetten, zodat de muur wel strak door loopt. Maar wij maken ons dan wel zorgen over de geluidsisolatie en de gehorigheid.

Wat zouden jullie in deze situatie adviseren?

Is het verstandig om de buitenmuur af te breken en een nieuwe binnenmuur neer te zetten? Waarom wel/niet?
Hoe kunnen we dat het beste oplossen?
Hoe kunnen we voor een optimale geluidsisolatie zorgen?
Zijn er nog andere zaken waar we op moeten letten? (koude brug)

Alvast veel dank!
JS81
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Advies aanbouw

Berichtdoor Rick » vr apr 08, 2016 9:34 am

Volgens mij klopt het niet wat je zegt, het stramien is de erfgrens en die ligt op het hart tussen de twee huizen. Jullie eigen huiskamer muur ligt dus al op jullie grond. Staat de muur van de buren hier 10cm doorheen hebben ze in het geval van een steens muur 20cm op jullie grond gebouwd en in het geval van een spouw nog meer.
De vraag of men 10 cm op grond van de buren mag bouwen komt vaak voor maar dan loopt de huiskamermuur dus doorrrrr
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Aanbouw