heipalen & funderingsbalk+wapening

heipalen & funderingsbalk+wapening

Berichtdoor pxlang » za mei 09, 2009 3:33 pm

hallo,

Ik wil graag een uitbouw aan de woning maken van 4.5 bij 4.5 meter. De achtergevel van de woning zal plaatselijk opengebroken worden en hier zal een schuifpui komen naar de nieuwe aanbouw, het wordt een uitbreiding van de woonkamer.
Aangezien de woning geheel onderheid is, zal ook deze uitbouw onderheid moeten worden. Kan iemand mij een benadering geven van het benodigde aantal heipalen (onderlinge afstand) en de afmetingen van de daarop komende funderingsbalken en de daarbij behorende wapening?
De begane grondvloer zal een PS-isolatievloer worden, het platdak zal bestaan uit een houten balklaag met daarop multiplex beplating en isolatie en kunstof dakbedekking.
De muren zullen worden opgetrokken uit metselwerk (spouwmuren) met enkele ramen en aan de achterzijde een grote schuifpui.

alvast hartelijk dank,

vriendelijke groet, peter
pxlang
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: heipalen & funderingsbalk+wapening

Berichtdoor ARduo » ma mei 11, 2009 1:57 pm

Het beste wat je hier kunt doen, is een constructeur laten rekenen.
Kost misschien wel even wat, maar dan heb je wel de goeie spullen en dat kan later weer kosten besparen. (denk aan schade ivm te lichte constructie of juist dikker dan nodig)

tevens is het raadzaam een sondering van het pand op te vragen, indien aanwezig.
Zo niet een geotechnisch bureau er 1 laten maken. Zo weet je hoe diep de palen dienen te komen.

voor meer informatie kun je altijd mailen op info@arduo.nl of pm-en.

Mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
info@arduo.nl
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser

Berichtdoor Herman » di mei 12, 2009 8:38 pm

Aan 4 of 6 palen zal je genoeg hebben, maar zoals mijn voorganger zegt, zal er door een constructeur gerekend moeten worden. Die berekening heb je nodig voor je vergunningsaanvraag. (je bouwt niet vergunningsvrij)
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor ARduo » wo mei 13, 2009 8:50 am

En er dienen eveneens bouwkundige tekeningen van zowel bestaand als nieuwe situatie en eventuele details aangeleverd worden.

mvg ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
info@arduo.nl
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser

• Advertisement

Keer terug naar Aanbouw