Hoe kan ik kosten besparen op het plaatsen van een aanbouw.
Ik werk zelf als aannemer in Amsterdam en kan wel wat adviezen geven.
Heel vaak wordt een aanbouw gebouwd als een bunker, veel steen en veel beton. Dit kost veel extra arbeid en materiaal.
Stel je wilt een aanbouw in Amsterdam of een andere stad waar veel oude huizen staan dan kun je je afvragen of het wel mooi is om gemetselde muren op te trekken. Ik denk dat het mooier en goedkoper is om de beide muren op te trekken uit hout skeletbouw en uiteraard goed te isoleren en aan de buitenzijde af te werken met rabat delen.
Stel het U een beetje voor als een geraamte van houten balken. Het grote voordeel is financieel maar ook in bouwtijd. Feitelijk kan de hele aanbouw/uitbouw uit hout gemaakt wordt.
Hetzelde geld voor de broodjesvloer met grote en zware betonnen liggers. Dit is zo''n arbeids intensieve klus en ik spreek hier echt uit de praktijk. Deze liggers zijn niet te tillen, erg duur en lastig om mee te werken vanwege het gewicht. Nadat de broodjesvloer is aangebracht dien je er nog een bewapening overheen te leggen en daar nog eens een vloer van beton overheen die ook weer afgewerkt dient te worden met zand cement vloer. Allemaal heel veel handelingen en dure toegepaste materialen.
Kies voor een houten balk laag met isolatie ertussen en afgewerkt met 18 mm grenen underlayment.
Dit is makkleijk aan te brengen en bovendien is het heel makkleijk om hier bijvoorbeeld een uitsparing aan te brengen voor een convectorput.
Ja het zo uitvoeren scheelt DUIZENDEN EURO,S.
Natuurlijk kan dit niet altijd maar goed in veel gevallen ook weer wel.
Natuurlijk verdien je ook door veel zelf te doen ,maar sommige zaken kan je toch beter door een PRO laten doen.
Ik hoop dat een aantal mensen hier hun voordeel mee kunnen doen
met vriendelijke groet,
een bekende aannemer uit Amsterdam
voor de liefhebber van foto's over verbouwen plaats ik hieronder een link
http://www.picasa.google.com/totalconceptbuilders

News