Welke stalen balk moet ik gebruiken?

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.

Berichtdoor Tako » za dec 09, 2006 11:33 pm

Bovenstaande vraag wordt mij erg vaak gesteld. Ik zit zelf op de supportdesk van de (*********advies prima maar geen reklame aub) en ben verantwoordelijk voor het contact via telefoon en email.

Ook in dit forum heb ik de vraag meerdere malen voorbij zien komen. Tot mijn verbazing wordt er vaak ook nog een advies gegeven "op basis van ervaring".

Ik kan u wel vertellen dat ik, ondanks jarenlange ervaring, mij nooit zou wagen aan een dergelijke uitspraak. Elke situatie is anders, geen enkele oplossing is universeel. Ook niet als de buren die oplossing ok hebben gekozen. Vraag altijd een berekening bij een ingenieursbureau aan.

Belangrijke Tip:
Stel dat u GEEN berekening kan overleggen en de constructie zal het daadwerkelijk begeven.....
U zult dan een groot probleem met uw verzekering gaan krijgen, helemaal als er ook nog persoonlijk letsel bij komt kijken!!

Ook de uitspraak hoe zwaarder hoe beter gaat lang niet altijd op. Als een constructeur een HE100A adviseert en u besluit om maar twee keer zo grote balk toe te passen: HE200A dan kan dit ook een negatieve invloed op de constructie hebben doordat het eigen gewicht van de te grote balk ook extra gaat meetellen.

Overigens heb ik dit forum net ontdekt en met belangstelling gelezen. Ik vind het een erg leuk initiatief, mijn complimenten.
Wellicht kan ik bezoekers en de vragenstellers ook nog eens van dienst zijn als de vragen betrekking hebben op ijzer, aluminium, RVS of bouwstaalmatten....

Ik zal vaker eens een kijkje komen nemen!!

groet

Tako van der Veen
IJzerShop, de moderne smid van't internet
Tako
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Herman » ma dec 11, 2006 4:08 pm

Welkom. Waarschijnlijk kunnen we je expertise goed gebruiken.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Welke stalen balk moet ik gebruiken?

Berichtdoor ecd » do jul 23, 2009 6:19 pm

Informeer ook bij **************************
geen reklame aub
ecd
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Bouwmaterialen / Producten