Aannemer of klusbedrijf

Aannemer of klusbedrijf

Berichtdoor Stef1 » di aug 07, 2007 9:26 am

Wij zijn van plan een aanbouw aan onze wonining (begane grond) te laten zetten. Deze wordt ongeveer 4,5 bij 3,5 meter. Gewoon simpel met een platdak. Deze moet voorzien worden van veel glaswerk en een voor en achter deur. Tevens moet er een binnendeur gemaakt worden zodat deze aanbouw vanuit de woning bereikbaar is.
Tevens gaan we de garage deur laten vervangen door een glazen pui, zodat dit een hobby kamer wordt.

De architect heeft de tekeningen gemaakt en er is een constructie berekening. Fundering (heien hoeft niet).

Wat kan ik het beste doen. Een klusbedrijf inschakelen of een echte aannemers bedrijf laten doen??

Deze vraag stel ik omdat ik op deze site het volgende las:

Een aannemers of een klussen- respectievelijk onderhoudsbedrijf?
Een onderhoudsbedrijf mag geen constructief bouwkundig werk doen. Dus moet er een muur gesloopt worden of wilt u een uitbouw, dan zult u een aannemer moeten inschakelen. Alleen een aannemers mogen constructief bouwkundige werkzaamheden verrichten.

In artikel 1 lid 1 van de algemene begripsbepalingen van het nieuwe bouwbesluit staat het volgende over
Bouwconstructie
Een "bouwconstructie" is elk deel van een bouwwerk dat is bestemd om belasting te dragen. Dit kan bijvoorbeeld zijn een dragende wand, een vloer, een trap of hellingbaan, een ruit of de dakconstructie. Onder "belasting" wordt in dit verband verstaan elke oorzaak van krachten op of vervormingen in de bouwconstructie

De bouwgarant aannemers overzien alle onderdelen van het werk en de risico's die aanwezig zijn. Zij kunnen met eenvoudige hulpmiddelen, bijvoorbeeld de draagkracht van de grond testen en weten dan of nader onderzoek nodig is. Bij klussenbedrijven is vaak beperkte bouwkundige kennis aanwezig. Een goede timmerman of metselaar is nog geen aannemer.
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Herman » di aug 07, 2007 11:59 am

Waarom doe je het zelf niet? Met een paar ingehuurde klussers (klussenbedrijf) als hulpjes?

Ik ben ook bezig met de plannen voor een uitbouw. Ik kies voor de verschillende bouwfases de bedrijven die daar goed in zijn. Waar mogelijk doe ik de dingen zelf. Ik zal een topic openen met mijn planning daarin.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Stef1 » di aug 07, 2007 9:29 pm

Beste Herman,
Ik kan dit helemaal niet, daarom dat ik het niet zelf doe. Het liefst geef ik 1 persoon de opdracht om te doen. Dus een klusbedrijf zou dit wel goed kunnen volgens jou/jullie??

Ik wil zeker op de hoogte blijven van je plannen en vorderingen en als je nog tips hebt ..... dan hou ik me van harte aanbevolen.

Dus rest voor iedereen nog de vraag: een aannemer of een klusbedrijf (dit laatste woord is niet oneerbiedig bedoeld).

gr stefan

Herman schreef:Waarom doe je het zelf niet? Met een paar ingehuurde klussers (klussenbedrijf) als hulpjes?

Ik ben ook bezig met de plannen voor een uitbouw. Ik kies voor de verschillende bouwfases de bedrijven die daar goed in zijn. Waar mogelijk doe ik de dingen zelf. Ik zal een topic openen met mijn planning daarin.
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor Herman » wo aug 08, 2007 3:03 pm

Let wel, ik spreek voor mijzelf.

In geval van een aannemer geef je de regie naar mijn mening een beetje uit handen. Het is dan zaak een aannemer te vinden die "op dezelfde golflengte zit"
In geval van het klussenbedrijf ben ik me ervan bewust dat ik de regie heb. Daarom wil ik wel MET een klussenbedrijf werken, maar niet een klussenbedrijf LATEN werken.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Aannemer of klusbedrijf

Berichtdoor johannes » di jun 01, 2010 3:44 pm

je kunt echt wel een klusbedrijf in huren of het door hen het aan laten nemen.
een klus bedrijf moet zich ook voor konstructie werk verzekeren.
en moet zich ook aan de konstructie berekeningen houden.
anders word het niks en is het niet aan te raden.
johannes
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Aannemer of klusbedrijf

Berichtdoor burovanwissen » wo jun 09, 2010 10:07 am

Beste Stef,

Er zijn klussenbedrijven die heel goed werk leveren en aannemers die maar aanmodderen.
Volgens mij zijn er geen richtlijnen over wie een constructie maakt als die maar gemaakt wordt als berekend door constructeur. Als jij een goed gevoel hebt bij het klussenbedrijf en ze hebben dergelijke werken al vaker naar behoren uitgevoerd (vragen naar referenties) dan is het geen probleem.

Wil je zeker zijn dat als er iets fout gaat tijdens de uitvoering je de schade (deels) vergoed krijgt dan kun je door de aannemer / klussenbedrijf een CAR- verzekering laten afsluiten, let wel deze is niet bepaald goedkoop.

Groet,

Erik
burovanwissen
verbouwer
verbouwer

Keer terug naar Bouwrecht