geschil met aannemer

geschil met aannemer

Berichtdoor dieterrijmen » wo aug 01, 2007 2:07 pm

beste,
> wij hebben een probleem ivm onze dakwerker. A.P alexandro uit Rijkevorsel. zij hebben een offerte gemaakt en wij hebben die aanvaard. nu heeft deze meerdere malen( denk 6 ) ons in de steek gelaten door niet te komen en niet af te bellen etc... Na eindelijk te beginnen was het werk dat geleverd werd overkomstig met de offerte niet echt denderend. vb.: Balken plaatsen die afgewerkt moeten zijn niet afgewerkt plaatsen. buiten afwerking niet doen,dingen op de factuur aanrekenen maar niet uit voeren.... Na eindeloos bellen is de aannemer Peter en verkoper Rudy tot bij ons geweest om de zaak te bespreken ( eind april ). Nu hebben zij beloofd de dingen die nog afgewerkt moeten worden om deze te doen VOOR 20mei . dii is op papier gezet. gevolg : we hebben ze niet meer gezien. wij moeten nog een bedrag betalen van 10% dat gaan we niet doen natuurlijk. Reeds hebben wij een aangetekende brief gestuurd met het VOORSTEL de laatste 10procent (een kleine 1296 euro) te laten vallen en de werken niet meer uit te voeren. tot heden hebben we nog geen bericht gehad.
> wat kunnen wij doen?
dieterrijmen
bouwer
bouwer

Advertisement

Berichtdoor Herman » wo aug 01, 2007 5:00 pm

http://forum.bouwlink.nl/problemen-dakw ... t1018.html

Hier heb ik een stukje voor je getypt...
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor dieterrijmen » wo aug 01, 2007 7:33 pm

veel dank !!!! echt het doet goed om andere te horen hoe ze die dingen ervaren en aanpakken
dieterrijmen
bouwer
bouwer

Berichtdoor greetje » vr dec 14, 2007 2:47 pm

Die Peter (Rombouts ) heeft al meerdere firmas gehad die niet deugden hoor.
Wij hebben ook werken laten uitvoeren, ook met gebreken maar wij hadden de pech dat wij alles al betaald hadden.
De vroegere firma ROM-TOM was ook van hem. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
greetje
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: geschil met aannemer

Berichtdoor splinter » di dec 16, 2008 8:03 pm

A.P. ALEXANDRO .......... DIKKE NEST VAN ZWARTWERKERS :evil: :twisted:
splinter
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor dorine » di aug 17, 2010 7:14 am

Beste,
Mijn ouders hebben een contract getekend met die Peter Rombouts.
De werken zijn nog niet begonnen maar de stelling is al een week afgezet. Ik heb gisteren per toeval een artikel gevonden en ook jullie reacties.
Wij zijn verontrust en zoeken mensen die ons kunnen verder inlichten over deze firma.
Met dank :twisted: :twisted:
dorine
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Herman » di aug 17, 2010 7:33 pm

Enige tip:

Erboven op zitten, dagelijks het werk controleren, op en aanmerkingen direct de dag erop schriftelijk meedelen.
Hou een "dagboek" bij, waarin staat wanneer wat gedaan is, wanneer hij niet op is komen dagen, wat de afspraken zijn, etc. Liefst op een groot vel papier, waarop de aannemer kan zien (en evt. invullen) wat de plannen zijn. Je kan zo iemand gewoon geen gelegenheid geven om er een bende van te maken.

Helaas is bovenstaande uit ervaring, en achteraf gezien, dus ik hoop dat je er meer aan hebt dan ik heb gehad.

En ook belangrijk: maak fotos!!! Dat is heel belangrijk. als je camera die functie heeft, laat hem (haar?) dan de datum op de fotos zetten.

En de overeenkomst moet heel duidelijk zijn. Dit (lijstje) wordt opgeleverd, voor die prijs (gespecificeerd).

Qua betaling: Zo veel mogelijk achteraf. Hou een flinke som apart voor de eindoplevering.

Wellicht dat over dit laatste punt iemand anders ook nog wat kan zeggen?
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Bouwrecht