geschil over gevelreparatie onder garantie

geschil over gevelreparatie onder garantie

Berichtdoor zoumbie » di jan 08, 2013 5:34 pm

Wij hebben van onze gevel de oude voegen laten verwijderen en nieuwe laten aanbrengen vanwege een lekkage door de gevel. Dat werk is echter slecht uitgevoerd waardoor de lekkage door de gevel nog erger is geworden. De uitvoerders zeggen nu dat de lekkage waarschijnlijk een andere oorzaak had, maar vier verschillende bedrijven die achteraf zijn komen kijken, geven aan dat het gewoon slecht is gevoegd en dat het voegwerk overnieuw moet. Nu is dit werk wel onder garantie uitgevoerd, maar ik wil het niet door hetzelfde bedrijf opnieuw laten doen want daar heb ik geen vertrouwen meer in. Ik heb bijna de helft van de factuur meteen na afloop betaald, de rest nog niet. Kan ik het werk door een ander bedrijf laten uitvoeren? En hoe moet ik dat dan financieel afhandelen met het eerste bedrijf? Ik wil ze in geen geval het volle pond betalen!
zoumbie
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: geschil over gevelreparatie onder garantie

Berichtdoor iamwill » zo jan 20, 2013 10:06 pm

Wat we ook mogen denken als klussers, in dit geval zou ik even binnen lopen bij de rechtswinkel (of bv. juridisch loket / consumentenbond jurdische zaken). In vrijwel iedere stad zit er eentje die je voor dit soort vragen vaak gratis advies geeft. Dan weet je ook meteen hoe je dat het beste kunt aanpakken.
iamwill
bouwer
bouwer

Keer terug naar Bouwrecht