Problemen problemen problemen

Problemen problemen problemen

Berichtdoor Rufes » ma jun 22, 2015 1:05 pm

Helaas ben ik dit forum te laat tegengekomen. In 2008 werd er al gewaarschuwd voor Jan Terluin en Solid Home/Akerslootsche Bouwmaatschappij (ABM Bouw) Helaas heb ik dus een appartement van hem gekocht..

Juni 2014 de sleutel. Bouwkundige ingeschakeld en die kwam nog wat puntjes tegen wat netjes opgelost werd. In September 2014 verhuisd. Geen problemen tot Oktober. Het appartement achter mij werd verkocht: Gevolg? Geluidsoverlast. Januari 2015 werd het appartement boven mij verkocht. Gevolg? Geluidsoverlast.

Inmiddels stopte m`n CV ketel er continu mee. Bleek dat de afvoer niet goed gemonteerd was. Werd netjes hersteld. Echter was het plafond opengehaald op de afvoer te herstellen dus kon ik mooi eens een blik werpen boven het plafond. Hieruit bleek dat er niet de materialen gebruikt waren die op tekening stonden of in de technische omschrijving dus de oorzaak van alle problemen was snel gevonden.

Gemeente ingeschakeld. Konden niets betekenen behalve een brandveiligheidskeuring. Netjes uitgevoerd en bleek allemaal in orde.

Februari 2015 heeft Jan Terluin / Akerslootsche Bouwmaatschappij (ABM Bouw) zich failliet laten verklaren. Dus daar was niets meer te halen. Rechtsbijstand ook niet, te kort verzekerd.

Nu dus bezig met Bouwgarant (wat tot nu toe prima gaat) Zelf offertes opgevraagd van bouwbedrijven om de boel te laten herstellen zoals het op tekening staat. Geschatte kosten tussen de 20.000 en 30.000 euro. Een schade-expert van Bouwgarant moet nog langs komen.

Nu constateerde het bouwbedrijf dus nog punten die niet kunnen. Een losse gasleiding die boven mijn plafond loopt? Geen ombouw o.i.d. gewoon los boven het plafond.. Geen brandwerende inbouwdozen, dus de gehele brandveiligheidscontrole sloeg ook nergens op.

Nu dat ABM bouw failliet is kan ik daar dus niets meer verhalen. Nu is m`n vraag kan ik de gemeente nog ergens aansprakelijk voor stellen? Die hebben immers controle moeten uitvoeren? En een losse gasleiding, verkeerde inbouwdozen is nu niet echt een toppunt van brandveiligheid.
Rufes
verbouwer
verbouwer

Advertisement
Re: Problemen problemen problemen

Berichtdoor Rick » di jul 07, 2015 7:54 am

Gemeentes houden alleen toezicht deze kunnen niet aansprakelijk gesteld worden...
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Bouwrecht