bouwtekening dakkapel

bouwtekening dakkapel

Berichtdoor Jeroendebouwer » di feb 01, 2011 12:18 pm

Beste lezers,

Ik krijg over een aantal maanden een nieuwe dakkapel en ben bezig met het in orde maken van de papieren/vergunningen. Ik weet dat ik een bouwtekening moet hebben en die de gemeente moet toesturen. Ik heb ervoor gekozen om zoveel mogelijk zelf en met enige hulp van een handige vriend te doen i.v.m. kostenbesparing. Nou zat ik een beetje rond te kijken op het internet en toen kwam ik op een site met een voorbeeldtekening van een dakkapel. Nou vroeg ik mij af of het echt zo gedetailleerd moet? Aangezien ik niet heel professioneel kan tekenen (heb enige ervaring met Google Sketchup en AutoCad).

Hier de link: http://bouwtekening-maken.nl/voorbeelden/Detailtekening_dakkapel

Graag verneem ik een reactie,

Met vriendelijke groet,

Jeroen
Jeroendebouwer
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: bouwtekening dakkapel

Berichtdoor ARduo » di feb 08, 2011 12:43 pm

Beste Jeroen,

Heb je wel een vergunning nodig en zit je niet in vergunningsvrije bouwwerken ?

En zo ja, dan moeten de tekeningen er inderdaad gedetailleerd uit zien. Het kan ook nog voorkomen dat de gemeente eveneens details willen hebben hiervoor, om de opbouw van de wanden en het dak zichtbaar te krijgen.

Indien u nog vragen hebt, kunt u ons te allen tijde een pm sturen op bouwlink of mailen naar info@arduo.nl

Met vriendelijke groet,

Bouwkundig Advies en Tekenbureau ARduo
Wij tekenen voor kwaliteit!
www.arduo.nl
info@arduo.nl
ARduo
Meesterklusser
Meesterklusser

Berichtdoor George » do maart 10, 2011 2:09 pm

Hallo Jeroen,

Afhankelijk van de plaats en de omvang van de dakkapel is er sprake van een al dan niet vergunningplichtige dakkapel (zoals de vorige schrijver al aangeeft).

Wanneer je wel een vergunning nodig hebt, dan staat in het Mor (voluit: Regeling Omgevingsrecht) waar de tekening aan moet voldoen. Deze Mor kun je vinden op www.wetten.nl. Overigens heb je voor het lezen van die informatie bijna net zo hard een technische opleiding nodig als voor het maken van de tekening.

Op www.omgevingsloketonline.nl kun je een toets doen of de gewenste dakkapel vergunningplichtig is.

Succes ermee!
George
bouwer
bouwer

Berichtdoor BasSpanjers » di mei 03, 2011 8:36 am

Beste Jeroen,

op www.omgevingsvergunning.nl kun je de vergunningscheck doen en zo eenvoudig ontdekken of de dakkapel die je wilt al dan niet vergunningsplichtig is. Als dat inderdaad zo is dan heb je goede tekeningen nodig om de omgevingsvergunning aan te vragen. Naast een geveltekening van de bestaande en nieuwe toestand, evenals een plattegrond van de bestaande en nieuwe toestand, zal de gemeente ook vragen om technische details (schaal 1:10) en ook om constructieberekeningen. Je gaat immers een gat in je bestaande dak maken.

Als je een goede bouwtekening en constructieberekening wilt hebben tegen een betaalbare en vaste prijs moet je maar eens kijken op www.123bouwtekening.nl.
Hier kun je bouwtekeningen laten maken voor kleine verbouwingen tegen vaste lage prijzen.

Met vriendelijke groet,

Bas Spanjers
BasSpanjers
bouwer
bouwer

Keer terug naar Bouwtekening