Appartement trilt

CV Ketel, Vloerverwarming
Appartement trilt

Berichtdoor Gigi » do jun 07, 2012 9:06 pm

Sinds 1,5 week heb probleem van het trillen (vooral vloer, soms muur) van mijn appartement. (bovendste etage) Vooral s' nachts trilt mijn bed en wordt ik daarvan wakker, ook mijn buurjongen (van appartement beneden) wordt s'nachts wakker getrild. Het geluid lijkt het meest op die van een generator/wasmachine die urenlang loopt te centrifugeren (pompgeluiden). Uiteraard ben ik bij alle buren langsgeweest, niemand draaid s'nachts zijn wasjes en ik heb het ook nooit eerder gehoord (woon hier 4 jr). Sinds de laatste dagen trilt het ook op andere plekken in huis (zachtjes) (24 uur). Ik heb het idee dat het toch met mijn CV of waterleiding te maken heeft? Vannacht heb ik alle 2 uitgezet en eindelijk geen getril/pompgeluiden meer. Vandaag is er een CVmonteur geweest en hij kon niks bijzonders vinden, er is geen storing op de CV te zien, verder heeft hij niet gekeken. Als ik de verwarmingen dicht draai is het geluid minder, zou het misschien ook ad waterleiding kunnen liggen (hoge druk of....?) Ik heb geen idee meer, iemand een idee/tip?
Gigi
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Appartement trilt

Berichtdoor iamwill » zo jan 20, 2013 10:01 pm

Is het een trilling (voel je het), of is het alleen getril dat je hoort?

Kun je het wellicht beschrijven als iets anders (b.v. trilalarm van je mobieltje, aardbeving achtig, stevige wind achtig, etc.)?
Heb je nog wat aanvullende info, zoals: Hoe oud is je woning. Zit er b.v. ook een lift in. etc.

Verwarmingen zijn meestal 'tikkende' geluiden.
iamwill
bouwer
bouwer

Keer terug naar CV Verwarming