Hoogrendement radiator

CV Ketel, Vloerverwarming
Hoogrendement radiator

Berichtdoor fredzzz » za nov 14, 2009 3:50 pm

Wij willen een stuk aan onze woonkamer bouwen en deze direct voorzien van een houtkachel. Het is de bedoeling om de houtkachel het meest gaan te gebruiken.

Voor de momenten dat de houtkachel niet aan is willen we de kamer met de CV warm kunnen stoken. Het liefst willen we slechts 1 radiator in de woonkamer hebben welke aan één wand ter hoogte van het midden van de kamer komt te hangen. Het mooiste zou zijn dat de radiator niet opvalt en niet breder is dan 100cm en niet hoger dan 200cm.

Zijn er radiatoren die voldoende capaciteit hebben om de woonkamer warm te krijgen en welk merk en type is dat dan?

De woonkamer is 11m lang, 5 meter breed en 2,5m hoog. Er valt een hoek (de hal) van 3m bij 2,5m van de kamer af.
fredzzz
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Hoogrendement radiator

Berichtdoor bjornwoters » zo jan 03, 2010 7:53 pm

Hallo,

Wat er circa gestookt zal moeten worden hangt rond de 9500W. Het is niet verstandig om één radiator te nemen, ten eerste de afmeting(1x2m) voldoet niet(te weinig capaciteit). Ten tweede warmte wil altijd stromen naar de koude kant, dus je ervaart tocht. De opwarmtijd is erg lang, als het uberhaubt op temperatuur komt. Dus ik raad je aan om meer radiators te plaatsen.

Ik weet niet als jullie al in bezit zijn van een houtkachel, anders is het misschien een optie om er één te kiezen die op de CV kan worden aangesloten, zodat andere vertrekken in het huis ook lichtelijk verwarmd worden.

Er zijn verschillende radiator leveranciers, gebruik google en je vind er genoeg met daarin tabbelen wat voor capaciteit ze hebben.
bjornwoters
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar CV Verwarming