Isoleren verwarming in kruipruimte

CV Ketel, Vloerverwarming
Isoleren verwarming in kruipruimte

Berichtdoor ayla » wo sep 16, 2009 6:19 pm

Vorig jaar is bij mij een verwarming in het toilet gemonteerd en aangesloten.
De leidingen lopen onder de gang door naar het toilet. Nu merkte ik van de winter dat de vloer in de gang ook warm werd, dus de kelder moet ook flink warm worden.

Nu wil ik de leidingen isoleren, maar echter waarmee?
Ik heb vorig jaar een paar kuub zand onder het huis gekruid, zodat ik de stank van de buren kwijt was (rioolwater liep als een vijver onder ons huizenblok) en omdat het grondwater redelijk hoog is.
Het is dus min of meer een vochtige ruimte (eventueel met af en toe een huisgast, zoeen met een lange staart...) welke nu droog is, maar het zakt zo hard, dat er een vermoeden is dat er eerdaags weer water loopt.

Welk materiaal kan ik het beste gebruiken om de leidingen (kunststof) te isoleren?

Groet ron
ayla
bouwer
bouwer

Advertisement
Re: Isoleren verwarming in kruipruimte

Berichtdoor Herman » do sep 17, 2009 7:58 am

schuimen buisisolatie. En maak de plaatsen dicht waar de muizen en ratten doorheen kunnen. Daar zijn roostertjes voor.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Isoleren verwarming in kruipruimte

Berichtdoor ayla » do sep 17, 2009 1:49 pm

Gaat er geen vocht in het schuim zitten waardoor mijn isolerende werking teniet gedaan wordt?

Gaten richting huis bedoel je? Die zijn dicht, daar is een zeer klein gay geboord waar de buis net door paste, daarna is het dichtgestort met beton. De buizen zijn van tyleen, dus das geen probleem.

Ik was meer bang betreffende knagen aan de isolatie (of is er ook schuim isolatie met de Japanse oplossing? Cayennepeper erdoorheen mengen bij productie :lol: .).

Groet ron
ayla
bouwer
bouwer

Keer terug naar CV Verwarming