plastic verwarmingsbuizen ?

CV Ketel, Vloerverwarming
plastic verwarmingsbuizen ?

Berichtdoor Gerard508 » ma okt 25, 2010 4:38 pm

Goedendag, ik vond hier plastic buizen die men hier voor verwarming en water gebruiken.
De buis ziet er als volgt uit, wit plastic circa 5mm dik (misschien zelfs dikker) daarom heen dunne aluminium en dan weer een dunne plastic laag erom heen. Montage geschied door middel van een soort las. Is iemand hier mee op de hoogte? ik wil het gebruiken maar weet niet of het wel zo goed is?
met vriendelijke groet,
Gerard
Gerard508
verbouwer
verbouwer

Advertisement
Re: plastic verwarmingsbuizen ?

Berichtdoor Herman » ma okt 25, 2010 7:45 pm

Lijkt me een soort snel-fit systeem. Als je ook de bijbehorende koppelingen en gereedschap kan kopen, dan is dat prima bruikbaar.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Gerard508 » di okt 26, 2010 4:10 pm

Het "lasapparaatje" kost circa 80 euro, dus niet idioot overdreven. Alle fittingen (zegt men, maar ik controleer voor definitieve aanschaf) is te verkrijgen. De buis kost circa 2 euro per lengte van 4 meter.
Dit hele spul zie je niet in 1 winkel maar allemaal hebben dit, dus zal wel goed zijn............

Hier noemen ze deze buizen "pexal" :roll:
met vriendelijke groet,
Gerard
Gerard508
verbouwer
verbouwer

Berichtdoor Herman » wo okt 27, 2010 6:29 pm

Geen flauw idee, in mijn tijd stookte men nog hout in buisvormige stalen kacheltjes, zelfs de vorkheftruck had zo'n kachel.

In de kantoren radiatoren van ca. 100mm diameter pijp, met grote afsluiters met handwielen 20cm doorsnede... Het warme water was afkomstig van de dieselmotor die de compressor aandreef.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar CV Verwarming