vloerverwarmng

CV Ketel, Vloerverwarming
vloerverwarmng

Berichtdoor waterval » za aug 21, 2010 7:42 pm

hallo, even een vraag
ik wil cv-vloerverwarming leggen op een houten ondervloer, wie weet wat hiervoor op de markt is?
en wat word de hoogte vloer maximaal ?

gr.waterval.
waterval
bouwer
bouwer

Advertisement
Re: vloerverwarmng

Berichtdoor Caetshage » do okt 14, 2010 9:44 am

Beste Waterval,

Wanneer je cv-vloerverwarming aan wilt leggen betekent dit dat er slangen met verwarmd water op de houtenvloer geplaatst worden. Deze moeten bescherm worden en worden mede daarom in een afwerkvloer gestort. Vaak wordt hier een zwaluwstaartplaat, http://www.reppel.nl/nl/lewis-zwaluwstaartplaat-zwaluwstaartplaten?gclid=CIj7pIX80aQCFRGDDgodBmYWKA, geplaatst om vervolgens deze af te storten met een gietvloermortel. De totale dikte zal ongeveer 5 a 6 cm zijn.
Vind je dit te dik, dan kan je ook electrische vloerverwarming kiezen, is wel duurder ingebruik.
Caetshage
verbouwer
verbouwer

Vloerverwarming te heet...

Berichtdoor Pieterm » wo jan 23, 2013 11:31 am

Hi forumleden,

Ik heb een vloerverwarming met een thermostaatknop (van 1 tot 9), met daarbij een overzicht van de temperaturen die bij regelstand 1 t/m 9 horen. Bij 1 staat 25 gr C. en dat loopt op tot 70 gr C bij stand 9.

Hij staat op stand 1 (al tijden) omdat het veel te warm wordt in huis (25 gr C).

De thermostaat van de CV heb ik ook al naar beneden bijgesteld (18 graden).

Desondanks blijven de radiatoren warm (terwijl het 25 gr C in huis is...).

Hoe kan het dat het 25% in huis wordt, terwijl de CV thermostaat op 18% staat en de thermostaat van de vloerverwarming op de laagste stand? Ik neem daarbij aan dat de vloerverwarming niet tot 25 graden opwarmt op stand 1.?

bij voorbaat dank,

PM
Pieterm
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar CV Verwarming