Dakopbouw winst aan ruimte

Dakopbouw winst aan ruimte

Berichtdoor Theetijd » di jun 23, 2015 2:02 pm

Wij zijn aan het denken om een bugalow te kopen en daar een dakopbouw op te laten bouwen. We willen geen opbouw met plat dak erop. Maar met een schuin dak. Maar wat geeft nu de meeste woonruimte. De bungalow is 6*10 meter en heeft nu een licht hellend dak wat een vliering geeft waar je wat spullen op kunt schuiven maar meer niet. Alle informatie is welkom ook eventuele prijsindicaties
Theetijd
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Dakopbouw winst aan ruimte

Berichtdoor Gijsrebel » vr aug 14, 2015 9:56 am

Waarschijnlijk is een nokverhoging van je ook we een verhoogde nokdakkapel genoemd wat voor je.

Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn. Dit hangt af van de draagkracht van het bestaande dak. Dit doet een bedrijf dmv een constructie berekening.

Behalve dit moet er waarschijnlijk ook een vergunning aangevraagd worden. Deze worden helaas niet altijd goedgekeurd. Laat een dakkapel bedrijf je hierbij helpen.

Een nekverhoging afhankelijk van de afmeting ervan geeft veel extra ruimte. Je krijgt er bijna een verdieping bij.

Behalve ruimte krijg je ook meer lichtinval op de verdieping. onder de schuine kanten van je dak kan je nog steeds spullen opbergen. Dat is handig omdat je vliering misschien komt te vervallen.

Zet in de opmerkingen ook even de vraag van je neer en je krijgt prijzen op maat.
Gijsrebel
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: Dakopbouw winst aan ruimte

Berichtdoor Corasas » di nov 24, 2015 10:54 pm

Wij hebben in 2011 een dakkapel laten plaatsen door Dutch Home uit Rijswijk en het raam lekt steeds als het hard regent en waait. Het begon al een week na oplevering. Hef is duidelijk dat het komt van het dakleer dat niet goede is bevestigd, maar Dutch Home wil het niet repareren ondanks de garantie. We moeten eindeloos bellen en ze eindelijk komen wordt het niet opgelost. Het hele traject was al een drama en zitten we met een lekkend dakkapel en vochtvlekken. Omdat het moet worden opgelost, denken we eraan om het naar door een ander bedrijf te laten repareren. Ben alleen bang dat er allerlei constructiefouten achter wegkomen die Dutch Home zeker niet kan oplossen aangezien zij niet gekwalificeerd personeel inzetten. Wat is wijsheid?
Corasas
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Dakopbouw