Nokverlenging volledige breedte i.c.m. schoorstenen

Nokverlenging volledige breedte i.c.m. schoorstenen

Berichtdoor vangastel » do jan 22, 2015 10:04 pm

Goedendag,

Wij zijn voornemens op onze rijtjeswoning een nokverlenging te laten plaatsen. De stahoogte onder de nok is namelijk te laag voor een normale dakkapel (1,75 m.). Inmiddels zijn er al meer dan 10 uitvoerders langs geweest, wat heeft geresulteerd in evenzoveel offertes. Door één van de uitvoerders zijn we gewezen op de mogelijkheid om de dakkapel over de volledige breedte te plaatsen. Tot dat moment hadden wij met die mogelijkheid nog geen rekening gehouden. Probleem is wel dat wij aan weerskanten een met de buren gedeelde schoorsteen op het dak hebben staan. Betreffende aannemer bouwt deze in de nokverlenging in. Andere aanbieders raden deze methode met klem af. Zij beweren dat een dergelijke constructie nooit duurzaam waterdicht te krijgen is, en dus op de lange termijn voor problemen zal gaan zorgen. Volgens één kan dit zelfs tot wateroverlast bij de buren zorgen.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met dergelijke constructies. En kan het zo zijn dat de aannemers die dit niet zien zitten moeite hebben met het uitvoeren van maatwerk, aangezien ze prefab dakkapellen bouwen? De aanbieder die het wel durft bouwt namelijk traditioneel, waardoor m.i. meer maatwerk mogelijk is...

Hopelijk kan iemand mij van waardevolle tips/adviezen voorzien. Bij voorbaat hartelijk dank hiervoor.

Mvg,

I.R.C. van Gastel
vangastel
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Keer terug naar Dakopbouw