uitbouw op de 1e etage.

uitbouw op de 1e etage.

Berichtdoor feerdoux » wo jul 17, 2013 2:25 pm

beste lezer(s)

bij de aanschaf van ons huis was het huis op de begane grond al uitgebouwd, dit allemaal volgens de regels, en met benodigde vergunningen. Gezien de hypotheek rente en een meevaller willen we het huis ook graag op de 1e etage uitbouwen.

Het dak aan de achterkant doortrekken naar einde uitbouw, hierop een dakkapel plaatsen. Deze verbouwing is in de straat al een aantal keren gedaan maar krijg wat wisselende antwoorden over een vergunning.

A) omdat er uitgebouwd is heb je geen vergunning nodig
B) voor een verbouwing van deze altijd een vergunning nodig.

Er is een buurman die het heeft gedaan zonder vergunning, deze heeft zijn buren op zijn hand, kant A heeft dezelfde uitbouw al, kant B wil zelf ook graag verbouwen.

Kant A heeft de hele uitbouw (begane grond en 1e etage) in 1 keer gedaan, en had om die reden een vergunning nodig en heeft die gekregen.

Mijn buurman is wat minder "coulant" en heeft aangegeven direct bezwaar te maken als ik en vergunning aanvraag, wat hem natuurlijk goed recht is. Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt met de gemeente, om naar haalbaarheid te kijken, maar wil graag een beetje beslagen ten ijs komen. Iemand tips of misschien de regels paraat?

kleine tekening hieronder ter toelichting

Groet
Fedde
Bijlagen
Naamloos.jpg
tekening
Naamloos.jpg (23.02 KiB) 3714 keer bekeken
feerdoux
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Keer terug naar Dakopbouw