Kosten stenen schuur.

Kosten stenen schuur.

Berichtdoor bas074 » do mei 07, 2009 8:36 pm

Hallo,

Wij zouden graag een stenen schuur willen hebben (of eventueel een blokhut) om daarin een trimsalon te beginnen. Wij zijn erg geschrokken van de diverse prijzen (van zowel steen als hout) en zijn daarom benieuwd of het ook stukken goedkoper kan.

Het moet een schuur worden van 4 x 4 (binnen maat). De hoogte moet c.a. 2.80 meter worden. Het moet gewoon een simpel vierkant hok worden, maar wel geïsoleerd. Daarnaast uiteraard een fundering (geïsoleerd). Verder is het afhankelijk van de kosten om een plat dak of een schuin aflopend dak te nemen.

Daarnaast moet er een deur met veel glas in komen en 2 grote ramen (dubbel glas), die open kunnen, althans 1 ervan moet zeker open kunnen. Vloer betegelen, wandelen betegelen, elektra en water hoeven niet perse door een aannemer geplaatst te worden, dit kunnen handige mensen uit de vrienden/familie kring ook (hoop ik :roll: ).

Iemand advies, tips, eventuele kosten raming?

Ons werd verteld dat alleen de fundering (geïsoleerd), ruim 2300,- ex. btw ging kosten. Daarnaast zou het metselwerk (incl. steen) ruim 6000.- euro ex. btw kosten. Ik vind dit persoonlijk nogal duur, echter 3 aannemers kwamen met vergelijkbare prijzen.

Graag hoor ik hier iets positiefs.
bas074
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Kosten stenen schuur.

Berichtdoor Herman » zo mei 10, 2009 4:35 pm

Overweeg eens hout-skeletbouw. Voordeel is dat je de isolatie tussen de staanders kan plaatsen, waardoor een muur van 14cm dik net zo goed isoleert als een stenen spouwmuur van 32cm dik.

Ook in gewicht scheelt dit enorm, en de fundering kan dan lichter worden uitgevoerd.

Ik heb geen idee wat voor uitstraling je zoekt mbt de buitenkant van de schuur, maar als je aan metselwerk vastzit kan je eens kijken naar panelen van www.panespol.es of www.2c4.nl

Zelf sta ik op het punt de (zeer slecht gemetselde, lekkende en van binnen schimmelende) schuur van enkelsteens metselwerk neer te meppen, en een nieuwe houtskeletschuur op te bouwen, met de onderste meter steenpanelen en daarboven gepotdekseld hout.

Op deze manier is veruit het meeste zelf te doen, en zijn de kosten beheersbaar.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor bas074 » ma mei 11, 2009 7:34 am

Hallo Herman, de uitstraling is niet belangrijk (in die mate, dat het geen metselwerk hoeft te lijken/te zijn). Houtskeletbouw overwegen wij ook heel sterk hoor, echter de vurenhouten prefab huisjes zijn ronduit belabberd, ook al neem je 55mm dik hout. De deuren (ondanks dat die veelal van hardhout zijn), sluiten erg slecht. Dit (denk ik) omdat de rest van het skelet uit vurenhout bestaat.

Voor ons zou het mooiste zijn dat er in het geval van hout, er een betaalbaar hardhouten blokhut kan komen te staan. Wij hebben diverse offertes liggen, waaronder van www.boha.nl . Ik ben niet heel handig en al helemaal niet technisch, maar isoleren kan ik nog net wel. Leidingen aanleggen e.d. is niet aan mij besteed, maar dat laat ik ook liever in 1 keer goed doen.

Probleem is echter dat wij een huurhuis hebben, zodat de kosten gewoonweg wel laag gehouden moeten worden. Het mooiste van een houtskeletbouw is dat je de keet ook weer mee kunt nemen bij een eventuele verhuizing.

Heb jij wellicht een idee m.b.t houtbouw? Eventuele tips of adviezen m.b.t. houtsoort of leveranciers?
bas074
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor Herman » di mei 12, 2009 8:43 pm

Een vuren frame en red ceder delen aan de buitenkant, OSB of underlayment aan de binnenkant moet een prima schuur opleveren. Tussen de rachels isoleren en de juiste folies aanbrengen.
Deurkozijn en evt raamkozijnen in hardhout uitvoeren, volgens de geldende detaillering. Een betonnen vloer (desnoods met isolatieplaat en een houten vloer erop) en een hardstenen (kunststenen) dorpel maken e.e.a. af, en mijns inziens heb je dan kwalitatief een net zo goede zo niet betere schuur dan een metselschuur.

Die prefab schuurtjes zijn idd in de meeste gevallen een beetje gammel. Zeker die dingen bij de bouwmarkt. Vooral de detaillering is onder de maat.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

• Advertisement

Keer terug naar Garage-schuur