Badkamer op ongelijke houten vloer

Badkamer op ongelijke houten vloer

Berichtdoor ster100 » zo jul 01, 2007 8:50 pm

Ik wil een badkamer aanleggen op een niet gelijke houten vloer (formaat moet worden: 200 cm x 300 cm. en halverwege verloopt de vloer zo'n 1,5 tot 2 cm). Hoe egaliseer/vlak maken ik dit het beste voordat ik begin?[/b]
ster100
klusser
klusser

Advertisement

Berichtdoor Herman » ma jul 02, 2007 4:23 pm

2 mogelijkheden:

1. Houten vloer verwijderen, lewisplaat (zwaluwstaartplaat) erin, en daarop een cementdekvloer. Deze kan je dan perfect recht afwerken.

2. Houten vloer verwijderen, balken langs de oude balken schroeven, zodanig dat de bovenkant van de nieuwe balken netjes waterpas ligt. Hierop nieuw plaatmateriaal, of de oude planken weer schroeven, en dan verder met de vloer naar wens (tegelen rechtstreeks op planken is niet aan te raden, liever dan de planken weglaten, en 2x 18mm multiplex oid erop schroeven. (om de 15cm schroeven)
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Badkamer op ongelijke houten vloer

Berichtdoor peppi » zo jun 01, 2014 10:14 pm

ik zou voor optie 1 gaan zoals Herman aangeeft maar ipv cement beton nemen en minimaal 3 cm dekkend boven de zwaluwstaartplaat.
deze zo goed als waterpas erin storten/smeren en daarna egaliseren met een egalisatiemortel evt gelijk een afscheiding maken door middel van rachels voor een inloopdouche alvorens te egaliseren. wanneer de egalisatie hard is de rachels verwijderen en het douche gedeelte op afschot tegelen.
peppi
verbouwer
verbouwer

Re: Badkamer op ongelijke houten vloer

Berichtdoor gietvloertips » di okt 28, 2014 7:43 pm

Klopt, zoals herman zegt.
gietvloertips
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Houtenvloer