Muren verankeren / verbinden

Muren verankeren / verbinden

Berichtdoor peppi » zo jun 01, 2014 9:23 pm

ik heb een huis gekocht en kwam er later pas achter dat er in ernstige mate huiszwam inzit
na een nieuw dak erop gezet te hebben en de bovenste meter van de 40cm massieve muur te hebben geimpregneerd door middel van gaten boren etc etc etc ben ik daar gerust over.

ok nu het probleem waar ik mee zit

de vloeren waren ook ernstig aangetast en zijn er allen uitgehaald ( aan 1 zijde van het pand )
nu heb ik daarvoor in de plaats stalen profielen genomen en daaroverheen zwaluwstaart platen om er vervolgens beton op te storten

de ruimte's zijn 6 mtr breed en 9.50 mtr diep
orgineel liepen de balken in de diepte en werden op 5.50 mtr door een steunmuur ondersteund (deze wil ik weghalen) op de 1e etage werden deze door een enkel steens muur ondersteund

de zijmuur (buitengevel) van 10.80 mtr lang was door middel van stalen ankers op de 1e 2e balk geschroefd echter lopen nu de nieuwe stalen profielen in de breedte en dus heeft dat weinig tot geen nut denk ik

mijn vraag
hoe kan ik simpel en goedkoop de zijgevels en voor en achtergevel weer dusdanig met elkaar verankeren zodat deze geen problemen geven in de toekomst

let wel de muuropbouw is even iets anders als wij kennen
geen spouwmuur
begane grond 80 cm massief gemetseld
1e etage 60 cm massief gemetseld
2e etage 40 cm massief gemetseld
peppi
verbouwer
verbouwer

Advertisement

Keer terug naar Houtenvloer