Heeft iemand ervaring met dit merk isolatie ?

Heeft iemand ervaring met dit merk isolatie ?

Berichtdoor Klusmama » vr jan 28, 2011 12:03 pm

Hoi,

Ik ga binnen twee weken mijn volledige zolder (156m2) isoleren en ben dus op zoek gegaan naar isolatie die ik kan gebruiken. Het is een schuin dak, asbestplaten met daarboven dakpannen. Ik wil aan de binnenkant isoleren, niet via de buitenkant.

Het dak rust op houten contructie die allemaal op verschillende afmetingen van elkaar staan (maw. 32cm/35cm/42/45cm/en nog andere :( ) Hiermee is het moeilijk om een bepaalde breedte glaswol te kopen. Wat ze wel allemaal hebben is 8cm dikte dus ik heb eigenlijk 8cm dik glaswol nodig.

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat glaswol beter is dan rockwool (mede blijkbaar omdat ratten en muizen graag gaan nesten in rockwool en dat dit veel minder voorkomt met glaswol).

Wegens beperkte budget ben ik dus gaan zoeken naar ook minder gekende merken glaswol en kwam het volgende tegen ' termo isal'. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, kan je mij dan vertellen of het goed of slechte ervaringen zijn ?

Oh ja, en moet ik dan die folie er ook over doen ? Zo ja, welke ?

En heeft er iemand andere merken waarvan ze vinden dat die goed zijn ? Heb namelijk geen flauw benul, (t'is de eerste keer dat ik isolatie ga plaatsen)

Alvast bedankt!
Klusmama
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Heeft iemand ervaring met dit merk isolatie ?

Berichtdoor RvdB » vr jan 28, 2011 9:25 pm

Ik ken het niet. Het is in ieder geval geen gangbaar merk op de professionele markt, maar dat wil op zich niets zeggen.

Als je zou gaan voor isover systemrol neem je rollen van 370mm breed. Die krijg ook wel tussen de balken waar 35cm ruimte is en voor de overige balkafstanden laat glaswol zich makkelijk bewerken met een scherp, niet gekarteld, keukenmes.

Als je isoleert zorg je altijd dat er aan de warme zijde een dampdichtte folie zit. Je eindigt dus met de folie. Hiervoor zijn verschillende merken in de handel. Ik zou hier in ieder in adviseren een gewapende folie zoals myofol te nemen. Deze kan namelijk tegen een stootje.
RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Berichtdoor Charles » wo jan 11, 2012 5:02 pm

Ik zou toch eens even kijken wat je aan dat asbest kan doen. Ik zou dat proberen te fixeren. Haarlak is een truc maar die stinkt. Asbesto is een vervelende dood.
Charles
bouwer
bouwer

Berichtdoor VanDariel » di maart 11, 2014 3:45 pm

Zelf heb ik mijn spouwisolatie gehaald bij een webshop. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar volgens mij is het niet echt duur hier. Weet niet wat voor merk het is, maar volgens mij zegt dat niet heel erg veel, je kunt beter naar de rd waarde kijken. Als ik jouw was zou ik inderdaad voor glaswol kiezen, mede ook aangezien het niet brandbaar is en het lost niet op in water. (gevonden op hun site).
VanDariel
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Isolatie