waas isolatieglas

Kozijnen, ramen, deuren, schuifpui, beglazing
waas isolatieglas

Berichtdoor dirk1 » zo okt 16, 2011 5:31 pm

Beste mensen
Ik heb een vraagje m.b.t. isolatieglas dat sinds twee jaar bij mij geplaatst is. Sinds deze zomer ontstaat er zodra de zon op de ramen schijnt een wittige waas. Die ontstaat alleen als de zon erop schijnt. 's avonds verdwijnt die waas en 's morgens is de ruit weer helder. Het gekke is dat de waas ook een soort baanpratroon zichtbaar maakt op het raam (alsof iemand met een brede kwast eroverheen gestreken heeft). Helemaal raar is dat de waas in het begin alleen zichtbaar was op het moment dat ik aan één kant scheef (rechterkant) van het raam naar buiten keek. Ging ik aan de linkerkant staan, bleef het uitzicht helder.
Dit fenomeen doet zich alleen voor bij zon op het raam. Bij bewolkte dagen blijven de ramen helder, koud of warm weer maakt niets uit. De waas wordt echter hoe langer hoe witter en dus ondoorzichtiger. Vergelijking met documentatiemateriaal wijst erop dat het geen condensvorming tussen de ramen is. Ik dacht aan etsing, maar de ramen worden zelden nat omdat het dak een grote oversteek heeft.
Ik heb zowat heel internet afgezocht, maar kan geen verklaring vinden. Wie helpt mij verder? Groetjes van Dirk1
dirk1
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Keer terug naar Kozijnen, ramen en deuren