Steense (vochtige) muren.

Steense (vochtige) muren.

Berichtdoor PaTi » ma dec 18, 2006 10:54 pm

Wij zijn bezig met het opknappen van een huis uit 1930 met steens muren en (ja, ja) vochtige muren. Hoe dit te bestrijden. Zijn er opties met stucwerk?
PaTi
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Rick » ma jan 29, 2007 9:23 pm

bv up 210 van Knauf
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Steense (vochtige) muren.

Berichtdoor robdekker » di aug 25, 2009 1:23 pm

Ik gebruik voor het saneren van mijn vochtige muren Hydroment. Dit is een uit Duitsland afkomstig product. Met behulp van een additief wordt met zand en cement een speciale mortel gemaakt dat 2 cm dik op een muur als stuclaag wordt aangebracht. Deze stuclaag is zeer openporig en zorgt ervoor dat alle vocht uit de muur wordt getrokken en onmerkbaar verdampt in de omgeving. Tegelijkertijd worden alle zouten, salpeter, nitraten en andere ongewenste stoffen geïsoleerd in het muurwerk.

Het product is in Nederland en België volledig onbekend (alleen toegepast door een architect/hoogleraar in monumentenzorg) maar wordt in Duitsland al 35 jaar met aantoonbaar succes verwerkt.

Stucwerk met gips van andere fabrikanten enzovoort laat wel migratie van zouten toe zodat het probleem na verloop van tijd weer opduikt.

Kijk eens op mijn site http://www.pelikaanhoeve.be voor meer info
robdekker
verbouwer
verbouwer

Re: Steense (vochtige) muren.

Berichtdoor Vochtadvies » wo sep 11, 2013 6:02 pm

Beste

voor dat je alles gaat renoveren is het belangrijk om alle gebreken en de juiste oorzaken eerst in kaart te brengen. Zo moet je geen onnodige kosten maken.
De juiste oorzaak, gevolgen en oplossingen kun je vinden in het nieuwe handboek op www.humida.nl. Hierin vindt je beslist de gepaste oplossing voor je probleem.

Groeten
Vochtadvies
Vochtadvies
bouwer
bouwer

Keer terug naar Metselwerk