Bubbelbad?

Meubels opknappen, meubels zelf maken, timmerwerk
Bubbelbad?

Berichtdoor Maartje123 » do feb 04, 2010 7:38 pm

Hallo mensen!

Ik vroeg mij af of het makkelijk is een bubbelbad zelf in te bouwen in je badkamer, mijn man is wel handig met dat soort dingen maar ik vroeg mij toch af of het zo een succes gaat worden :roll:
Verder ben ik ook niet zo bekend met wat voor soorten en maten bubbelbaden erzijn? Iemand enig idee? :)

Alvast bedankt!
Maartje123
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Bubbelbad?

Berichtdoor Herman » vr feb 05, 2010 12:36 pm

Voor de maten moet je gewoon eens de websites langs die die dingen verkopen.

Qua inbouw: Als je hand bent, EN de tijd hebt om de badkamer een weekje of meer open te hebben liggen, dan mag het geen probleem vormen.

Een mogelijke methode om een bad in te bouwen is de volgende:

-langs muur Ytong blokken lijmen, om de rand van het bad op te vangen. Idem voor de korte kanten van het bad.
-elektradoos op de muur schroeven en aansluiten (geaard!!!). Niet op de grond ivm veiligheid
-poten onder het bad schroeven
-bad plaatsen in een dikke ril kit.
-poten bad afstellen
-afvoer aansluiten en testen.
-nogmaals testen op waterdichtheid.
-bad testen op bubbels en waterdichtheid
-alles getest?
-voorkant dichtzetten met ytong. Serviceluik op strategische plek maken.
-tegelen divers. (invl voegen)
-bad halfvol laten lopen
-kitten rondom bad.
-na 48 uur bad leeg laten lopen.

-badder ze.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Maartje123 » vr feb 05, 2010 10:30 pm

Heel erg bedankt voor het advies in ieder geval :) Het klinkt wel wat moeilijk maar ik denk (en hoop natuurlijk :P) dat mijn man dat wel kan doen. De tijd hebben we waarschijnlijk wel gelukkig. Nou nog even een goed bubbelbad vinden, iemand nog ervaring met winkels? :)
Maartje123
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor JessicavanRosmalen » vr feb 05, 2010 10:47 pm

Heey Maartje!

Ik heb zelf recent ook een bubbelbad gekocht en ik kan je zeggen, tis echt hemels :P Ik heb hem wel laten inbouwen want dat vond ik wel zo makkelijk (A) Ik had dit bubbelbad (http://www.bubbelkoning.nl/spa-modellen/hawaii-spa-bubbelbad/) gekocht en kan hem zeker aanraden! heerlijk om der in te liggen en gewoon even weg te dromen :D Verder prima winkel zover ik weet en een bubbelbad is gewoon zeker aan te raden :)
JessicavanRosmalen
bouwer
bouwer

Berichtdoor Herman » za feb 06, 2010 5:35 pm

Meeste spul uit mijn badkamer komt van Marktplaats:

bad 180cm rond: 60 euro (nieuw met beschadiging, maar de kras zit aan de buitenkant, op het deel wat tegen de muur komt...) Daarbij 100 euro voor het huren van een busje om het ding op te halen...

egaline: 110 euro voor 9 zakken.

belgisch hardsteen: 150 euro voor 11 m2

badrandkraan: 100 euro (nieuwprijs was 1600 euro!) Ding is overigens nog nieuw, maar "oud model".

Metalstud: een stuk of 15 profielen voor 30 euro.

Betonplex: 10 euro per plaat (3 platen gekocht)

Douchecabine: Een raar verhaal. Nieuwe cabine, slechts 1 deurtje was 6 maanden gebruikt, en had een heel klein deukje, wat je alleen ziet als de cabine open staat. Bij het monteren bij de verkoper was de deur gevallen. De aannemer heeft (na 6 maanden....) iemand langs gestuurd met een nieuwe cabine, heeft slechts de deur vervangen, en alles achtergelaten.
Van 1800 euro, voor 200 euro...

Easydrain Fixt 50 120cm: 125 euro nieuw zonder verpakking.

En ga zo maar door. Je moet wel de gelegenheid hebben om dingen op te halen, en de tijd hebben om te zoeken wat je wilt hebben. Maar voor veel dingen werkt het goed.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Meubilair en interieurbouw