Raamgat dichten in badkamer

Raamgat dichten in badkamer

Berichtdoor Juxienn » zo apr 02, 2017 9:26 am

Goede morgen,

15 mei krijgen wij de sleutel van ons huis, waar wij natuurlijk onwijs naar uit kijken! Nu moet er nog aardig wat geklust worden, en delen hiervan gaan wij zelf doen. Nu zit er op het moment een soort van gat in de muur van de badkamer (circa 60 x 40 cm, gok ik zo) net boven de badkuip. Dit gat is voorzien van een doorkijk-rooster, met van die o-zo-mooie Franse lelies. Wat nu het probleem is: dit rooster zit in de wand tussen de badkamer en de slaapkamer, wat (naast de privacy) niet bevorderlijk is voor de vochtigheid in de slaapkamer (er is gewoon een ventilatiekanaal in de badkamer, dus dat zou voldoende moeten zijn). Nu gaan wij de volledige begane grond en eerste verdieping laten stucen, en zouden wij dus graag dit gat dichten om vervolgens te laten stucen. Doordat het in de badkamer zit en ik geen risico's wil nemen met wat gokwerk dacht ik het hier maar even te vragen. Dus, hoe kan ik zo'n gat dichten, zodat het (in ieder geval aan de slaapkamerzijde) goed te stucen is, en ook tegen vocht kan? Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Jurriën
Juxienn
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Raamgat dichten in badkamer

Berichtdoor Rick » ma apr 03, 2017 2:20 pm

Beste Jurriën,

Ik zou zeggen gewoon kalkzandsteen metselen...
Wat voor materiaal is de muur nu?

Rick
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Raamgat dichten in badkamer

Berichtdoor Juxienn » za apr 08, 2017 3:33 pm

Beste Rick,

Bedankt voor de reactie. Opmetselen is inderdaad een idee. Ik weet even niet zo gauw wat er nu in zit, waar dit is gestuct in de slaakamerzijde, en betegeld aan de badkamerzijde. Is dit een beetje te doen voor een beginner (met hulp van wat meer ervaren lieden)?
Hartelijk dank!

Jurriën
Juxienn
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Scheidingswanden