Plafond onregelmatig geverft.

Plafond onregelmatig geverft.

Berichtdoor ster100 » di nov 06, 2007 1:17 am

Ooit is het plafond onregelmatig geverft. hier en daar zie je redelijk gladde delen en even verderop weerdelen die duidelijk relief hebben (kleine soort druppeltjes). Wat zal ik doen, de grootste bobbeltjes weghalen of witten met een groffe structuur verf? (zodat het verschil niet meer opvalt).
ster100
klusser
klusser

Advertisement

Berichtdoor Herman » di nov 06, 2007 11:34 am

Ik zou eerst eens kijken of het niet meer opvalt als je er 1 regelmatige laag op hebt gezet (dubbeldekkende gewone latex). Is het dan nog te opvallend, kan je er altijd nog een laag structuur op zetten, maar het valt niet mee die netjes egaal te krijgen.

Op de muren die ik structuur wil hebben, doe ik dit meestal met 50/50 structuur en gewone latex. (goed roeren). Dan is het structuureffect niet zo groot, en als er meer structuur in moet, kan ik altijd nog oververven met hetzelfde mengsel.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Plafond onregelmatig geverft.

Berichtdoor Regis07 » do dec 17, 2015 9:17 pm

Indien het te erg is ... het plafond schuren (matteren) en gans het plafond plamuren, na droging egaal schuren, 2 x gronden (met een kortharige verfrol), 1x met acryl of latexverf (deze is iets dikker dan acryl).
Regis07
verbouwer
verbouwer

Keer terug naar Schilderen