Gipsspuit & Wandverwarming

Gipsspuit & Wandverwarming

Berichtdoor The Walven » do aug 28, 2008 8:41 pm

1) Alle onze muren en plafonds, zo'n 270m2 moeten voorzien van een nieuwe raaplaag (2..4 cm) en stuclaag. Vanwege het oppervlak lijkt me een gipsspuitmachine praktisch maar ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt. Is het verstandig een apparaat te huren of wordt het toch beter handwerk?
En tips waar zo'n apparaat te huren? (omgeving Groningen)
2) bij 3 muren totaal zo'n 50m2 breng ik voor het gipsen een register wandverwarming aan. Wat ik ervan heb kunnen vinden moet je eerst een laag gips aanbrengen, een wapeningsnet op de nog natte gips en dan direct nog 1 cm extra gips aanbrengen. weet iemand of dat klopt?
3) Ik wil daarna spachtelputz op de muren aanbrengen: hoe lang moet de gips drogen voordat ik de putz aan kan brengen?
4) Kan de spachtelputz ook op de wanden met "gewapend gips" waaronder wandverwarming zit of gaat het dan scheuren.
Wie roept! Alvast bedankt voor jullie reactie
The Walven
bouwer
bouwer

Advertisement
Re: Gipsspuit & Wandverwarming

Berichtdoor Herman » vr aug 29, 2008 8:30 am

Ik heb persoonlijk geen ervaring met een gipsspuit, maar weet hoe ze werken. Hou er rekening mee dat je minimaal 2 personen nodig hebt, en wat ervaring.

1 persoon bedient het pistool, 1 persoon mikt zakken gips in de bak (op het rooster zit vaak een zakkenbreker)

Het instellen van de waterstroom gaat dmv een kraan, en komt kritisch. Zodra het gips op de wand zit, moet het natuurlijk wel verwerkbaar zijn. Nog een leuke: Laat de machine 1 minuut stilstaan, en de consistentie die er dan uitkomt is anders dan een minuut geleden.

Schoonmaken van de machine gaat door spoelen met water, dan de slang nog een keer doorpersen met een rubber bal in de slang, waardoor achtergebleven gips meegenomen wordt.

Je kan de machine maar kort per dag gebruiken, de gips moet je daarna nl ook nog uitrapen en glad trekken. Daar ben je de rest van de dag mee bezig.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Gipsspuit & Wandverwarming

Berichtdoor oscar » wo dec 09, 2009 9:25 pm

helaas gaat dit niet met een knaufspuit dit hoor je te doen met leem dit scheurt namelijk niet en knauf wel vrgr o
oscar
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Stucen