stucwerk tegen houten balklaag

stucwerk tegen houten balklaag

Berichtdoor Haantje » vr sep 05, 2008 5:08 pm

Hallo, even vraagje over het stucen van mijn plafond. Ik ben mijn huisje aan het verbouwen en daar zit een houten balklaag in. Ik wilde dat in eerste instantie uitstroken, stucplaten van 40 cm tegenaan maken en stucen.
Maar nou kwam er iemand kijken die zei dat dat onheroepelijk zou gaan scheuren vanwege het veren van de houten balklaag. Hij stelde voor om stucanet te gebruiken (of zelfs een houten plafond). Maar stucanet is veel duurder (en meer werk) en ben ik dan verzekerd van een plafond zonder scheuren? Ik weet niet wat ik nu moet doen. Wie heeft hier ervaring mee of kan mij er iets over vertellen?

alvast bedankt.
Haantje
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: stucwerk tegen houten balklaag

Berichtdoor Rick » vr sep 05, 2008 8:07 pm

de stucplaatjes zijn vezel versterkt, stucanet niet. en als je op zeker wil spelen plak je de langs en kop naden af met stucgaas.
zo'n plafond heel wat kan hebben hoor!
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Haantje » zo sep 07, 2008 4:20 pm

Bedankt voor je reactie Rick. Ik heb het er nog even met mijn vriendin over gehad en we knallen er stucplaatjes tegenaan en nemen het risico gewoon. Een houten plafond kan altijd nog. :D
Haantje
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor jvalgaeren » do dec 03, 2009 6:05 pm

als je later toch een scheur tegenkomt kan je de scheur een beetje uitkrabben en het met een heel klein beetje acrilaat kit afwerken. Is wel een kunstwerkje maar de scheur komt dan niet terug is mijn ervaring.
jvalgaeren
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Stucen