Aannemer weigert tegels te plaatsen

Aannemer weigert tegels te plaatsen

Berichtdoor JeanD » di nov 21, 2017 11:36 am

Hoi!
Ik zit met een lastige situatie. Ik heb een aannemer ingehuurd om een nieuwe badkamer te plaatsen en ondanks dagelijkse akkefietjes en gezeur leveren ze wel goed werk.
Nu hebben ze vandaag alleen ineens ontdekt dat de tegel die wij in huis hebben gehaald niet te gebruiken is in de douchehoek. Ze weigeren simpelweg de tegel te plaatsen tenzij we een documentje opstellen waarin we de verantwoordelijkheid voor eventuele lekkage op die plek niet bin hen neerleggen.

Nou wil ik ze best geloven alleen heb ik daar nog nooit van gehoord. En heb inmiddels drie partijen gesproken die allemaal zeggen; 'onzin, gewoon te gebruiken in een douchegedeelte'

Gaat om een 15x15 wandtegel van Mosa Global Collection 5 mm dik. Met name die dikte zou ervoor zorgen dat de tegel niet geschikt is. Daarnaast heeft de tegel één geglazuurde rand waar de voeg niet op hecht (aldus de aannemer).

Iemand hier ervaring mee en of tips?

Alvast bedankt!
JeanD
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Aannemer weigert tegels te plaatsen

Berichtdoor Rick » do nov 23, 2017 12:30 pm

Van de Mosa global collection 15x15 worden jaarlijks honderdduizenden meters in badkamers verwerkt in Nederland. Ik denk dat 70% van de huurwoningen van grote coöperaties deze tegel toepast in de badkamer/douchegedeelte
Onzin verhaal dus!!!
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Tegels