Aansluiting kozijn en naar voren gekomen beplate wand

Aansluiting kozijn en naar voren gekomen beplate wand

Berichtdoor prilleklusser » do apr 08, 2010 10:38 pm

Ik wil van een gewone kamer een badkamer maken. Ik heb de volgende 2 vragen hierover:
1)Een van de binnenwanden zal dan voorzien worden van cementboard (of gipsplaat) en betegeling en de wanden die grenzen aan een buitenmuur, zullen voorzien worden van: dunne isolatie, luchtdichte laag, installatiewand, beplating en betegeling.
Op deze wanden zitten respectievelijk een deur en een raam met een mooi geprofileerd houten kozijn.
Nu kom je doordat de wanden door die lagen naar voren komen in de knoei met de kozijnen die dieper komen te liggen. Hoe zorg je nu voor een mooie aansluiting ?

Ik heb gedacht aan de optie om er een extra verbreed geprofileerd kozijn op te zetten, dat dus meer naar voren komt, maar ik ben er eigenlijk niet gerust op dat dit een mooie oplossing wordt.

Weet iemand wat je in dit soort gevallen moet doen, zodat het een mooi aaanzicht wordt ?

2) En nog een vraag:
De wanden zijn nu voorzien van goed pleisterwerk. Bij het dakgedeelte (rechte wand plus dak) zal het dakgedeelte bestaan uit riet plus dat pleisterwerk. Ik wil dat erop laten zitten en hierop de bovengenoemde lagen installeren. Is dat een goed plan ?
prilleklusser
verbouwer
verbouwer

Advertisement

Keer terug naar Tegels