2 componentenvoegsel geeft geen goed resultaat

2 componentenvoegsel geeft geen goed resultaat

Berichtdoor AstridM » do nov 03, 2011 10:35 pm

Ik ben samen met mijn moeder onze hele badkamer aan het tegelen.
De tegelhandelaar heeft ons bij de tegels 2 soorten voegsel verkocht: één voor alle 'gewone' muren en een 2-componentenvoegsel voor in de douche (waterdicht en schimmelwerend).

Wij hadden de muur waar het badkamermeubel moest komen al gevoegd met het 'gewone' voegsel, met een heel mooi resultaat. We voegden ook al 1 muur van de douche met het 2-componentenvoegsel. (Mijn vader kan maar 1 keer in de maand langskomen en ging dan het meubel en de glazen douchewand installeren)

We zijn echter niet tevreden over het resultaat van het 2-componentenvoegsel: de kleur is niet egaal, het voegsel is grijzer dan het gewone en de voegen liggen veel dieper, waardoor de onafgewerkte, rode rand van de witte tegels bloot komt. Bovendien hebben we een boord met mozaïek in het midden van de muur. Doordat de voegen dieper liggen, zijn ze optisch ook smaller dan aan de andere muur.

Nu is mijn vraag: Is het te doen om over dit 2-comp. voegsel een 2e laag met het andere voegsel te leggen? Doen we de 2e muur van de douche beter meteen met het gewone voegsel of ook eerst 2-comp.voegsel en dan een laagje gewoon voegsel? Onder de tegels zitten waterwerende doeken (Kerdi van Schlüter)

Bedankt
Astrid
AstridM
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Keer terug naar Tegels