Donkere voeg slaat grijs uit

Donkere voeg slaat grijs uit

Berichtdoor Max1966 » do maart 08, 2007 9:15 pm

Beste Medeklussers,

Ik heb de muren en de vloer van mijn badkamer gevoegd met hetzelfde voegmiddel.

Antraciet. Donkergrijs.

Bij de muren was het resultaat mooi donkergrijs.

Toen ik de vloer een paar weken later heb gevoegd droogden de voegen licht grijs op. Zelfde voegmiddel (gedeeltelijk ook zelfde verpakking) maar een heel ander resulltaat

Ik heb de vloer nu een paar keer schoongemaakt met een sop zoals ik ook de muur heb gedaan, als ze nat zijn zijn ze mooi donker maar ze drogen steeds weer lichter op.

Hoe krijg ik de donkere kleur terug?

Cementsluier verwijderaar? Of insmeren met tegelwas?

En wat denken jullie dat de reden kan zijn?

Advies is zeer welkom!
Max1966
verbouwer
verbouwer

Advertisement

Berichtdoor Rick » do maart 08, 2007 9:22 pm

Het lichter opdrogen van de voeg heeft als oorzaak dat er met teveel water is uitgewassen.

De wandtegels welke meestal geglazuurd zijn zijn makkelijker uit te wassen en is daarom waarschijnlijk ook met minder water gebeurd.

Cementsluierverwijderaar maakt het alleen maar erger.

Oplossing is om met een voegenkrabber een gedeelte uit te krabben en weer opnieuw in te wassen.
Laat de voeg dan na het inwassen drogen totdat de voeg droog lijkt en begin daarna pas met uitsponsen +- half uur.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Max1966 » za maart 10, 2007 3:24 pm

Is toch gek want ik heb de vloer met vrij weinig water gesponst gezien het feit dat ik die fout van te snel en te nat sponzen ooit al eens eerder had gemaakt.

Zou het nut hebben om zonder te krabben hele donkere voegspecie er in te smeren en die langer dan normaal te laten drogen zodat hopelijk de kleur in de voeg trekt?
Max1966
verbouwer
verbouwer

Re: Donkere voeg slaat grijs uit

Berichtdoor jos53100 » ma feb 15, 2010 11:11 am

om je voeg langer de juiste kleur te blijven te houden niet schoonmaken met sop maar gewoon water met beetje shoonmaak azijn groetjes
jos53100
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Tegels