Stucen in badkamer

Stucen in badkamer

Berichtdoor Sander » ma feb 06, 2006 7:35 pm

Een aannemer gaat volgende week bij mij de badkamer op de groene gipsplatne stucen. Nu zeggen een aantal buren en een andere aannemer dat dat helemaal niet kan omdat je daarmee de watervastheid van de platen teniet doet, omdat stucwerk niet watervast is. Hiermee zou de kans op lekkage en andere problemen vergroot worden. Wie heeft gelijk???

Bedankt!!

Sander
Sander

Advertisement

Berichtdoor Rick » ma feb 06, 2006 9:03 pm

Ik denk dat je buren gelijk hebben.....
Ik snap dat niet zo eerst greenboard en dan stucen, is het geenboard niet vlak dan ?
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Re: Stucen in badkamer

Berichtdoor Jan Hendrik » di feb 14, 2006 8:37 pm

Het kan zijn dat de de groene gipsplaten niet recht staan en dus verkeerd gesteld zijn. Ook is het mogelijk dat de aannemer de plaatnaden dicht moet zetten. Dit kan hij beter niet doen met gips, maar met de (pasta) tegellijm die hij ook gebruikt om te tegelen.

Daarnaast is het zo dat een gipsstuclaag geschikt moet zijn om tegelwerk op aan te brengen. Dit houdt in dat de gipsstuc tenminste 10mm dik moet zijn en in één laag dient te zijn opgezet. (Voorschriften van o.a. Knauf.) Dit in verband met het gewicht van het tegeltje. Als de tegel loskomt neemt dezze de gipsstuc mee. De meeste gipsstuc leveranciers garanderen dit vanaf 10mm.
technisch adviseur lijmleverancier
Jan Hendrik
verbouwer
verbouwer

Re: Stucen in badkamer

Berichtdoor vakmanbart » di feb 15, 2011 10:04 am

hallo
de buren hebben gelijk , maar voor de badkamer ( als die gaat stucen ) had die beter kartonkleurige stucplaten kunnen gebruiken , en dan met een goede primer en dan met een schimmelwerende pleister kunnen nemen

dat is mijn oplossing hoop dat je er wat aan heb suc 6
vakmanbart
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Tegels