kosten nieuwe vloer?

kosten nieuwe vloer?

Berichtdoor Loncha » di jul 05, 2011 5:36 pm

Wij hebben een huis op het oog. In de woonkamer zit vloerverwarming maar met foeilelijke tegels. Hoeveel kost het ongeveer (per vierkante meter) om een nieuwe tegelvloer erin te zetten?
Loncha
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: kosten nieuwe vloer?

Berichtdoor ries71 » do aug 25, 2011 9:24 pm

Ligt helemaal aan de situatie. Als de bestaande tegels er uit moeten komen sloop- en stortkosten er bij. Pas op dat de vloerverwarming niet geraakt wordt. Lastig klusje. Als over de bestaande vloer heen getegeld kan worden, dat is de prijs van de tegel bepalend. Deze varieren van 30, tot heel duur. Het leggen van de vloer excl. materiaal kost ongeveer 15,- /m2. (shoppen)
U kunt er ook een mooie epoxyvloer over heen laten gieten. Kosten: 100,-/m2 afhankelijk van de oppervlakte van de kamer.
ries71
bouwer
bouwer

Berichtdoor EllenV » wo sep 07, 2011 8:12 pm

Heeft iemand misschien tips over bedrijven die zulke services aanbieden? het is namelijk erg moeilijk om iets te vinden. Dus tips zijn welkom :D

Groetjes,
Ellen Verstappen
EllenV
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor rdeg » di sep 20, 2011 10:36 pm

Beste Ellen,

Klinkt als een lastig parket, of nou ja tegelvloer in dit geval ;)!

Over de bestaande vloer heen tegelen is het goedkoopste indien dit mogelijk is. Nadeel hierbij is natuurlijk wel dat er nog een extra laag tussen de verwarming zelf en de kamer komt, waardoor de verwarming dus meer geisoleerd raakt. Je stookkosten zullen hierdoor hoger worden. Zelf kan ik je geen specifieke tegelzetter aanbevelen. Een tijdje terug hebben wij een aanbouw laten doen, hierbij zijn we geholpen door een bedrijf dat voor ons onderhandelde met de aannemer over de prijs, maar ze doen dit denk ik ook met tegelezetters. The Dealmaker heette het, misschien dat je daar iets mee kan.

Succes ermee in ieder geval!

Groeten!
rdeg
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar tegelvloer