problemen afwerkvloer door aannemer

problemen afwerkvloer door aannemer

Berichtdoor efsieb » za okt 22, 2011 5:55 pm

LS,

Op dit moment zijn wij bezig met onze nieuwbouwwoning (badkamer). Alle leidingen op de ruwe ondervloer zijn verlegd en daaroverheen is door een installateur een aannemer ingehuurd voor het leggen van de afwerkvloer.
Wat ik hiervan gezien heb is het volgende. De ondervloer werd een beetje nat gemaakt, hierop werd de afwerkvloer gestort en glad gemaakt. Daarna zijn de mensen vertrokken. Enkele dagen na het drogen wilden wij bezig gaan in de badkamer. Bij de ingang ban de badkamer brokkelt de bloer af. Ook als ik met de achterzijde van de hamer over de vloer heen schraap (licht) dan trek ik dikke kerven in de afwerkvloer..daarna kan ik met mijn vinger de afwerk verder uithollen. Een normaal gat van 6 kan ik niet boren, want dit wordt direct twee keer zo groot een plug kan er dus niet in. Als ik met een een houten lat op de grond tik hoor ik op sommige plekken een hol geluid, net BOM ijs...wat is hier fout gegaan en moet de vloer er weer uit gehaald worden?
Daarnaast is het douche gedeelte een afschot gemaakt van 1cm naar de drain toe, de rest van de badkamervloer heeft een verloop van 0-1cm naar achteren(lager) in de badkamer. De rest van de vloer is niet op afschot geplaatst richting de drain. Ik ben bang dat het overige water richting deze hoek gaat lopen met lekkage tot gevolg

Graag ontvangen wij spoedig advies zodat wij de aannemer nog kunnen aanspreken..
efsieb
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: problemen afwerkvloer door aannemer

Berichtdoor SBAingenieurs » vr nov 04, 2011 12:21 pm

Beste efsieb,

het lijkt er op dat de aannemer de vloer niet deugdelijk heeft aangebracht. Ik vermoed dat de samenstelling van het beton niet goed is geweest. Dit kan dergelijke gebreken als gevolg hebben. Je moet even kijken wie er verantwoordelijk is voor het product, wie heeft u de opdracht gegeven voor het plaatsen van de vloer? Installateur of aannemer?
Kijk voor meer informatie op http://www.sba-ingenieurs.nl/projectbegeleiding/

Met vriendelijke groet,

SBA-ingenieurs
SBA-ingenieurs

T: 026-840 51 60
E: info@sba-ingenieurs.nl
I: http://www.sba-ingenieurs.nl

Afbeelding
SBAingenieurs
verbouwer
verbouwer

Keer terug naar tegelvloer