Welke maat tegels voor vloer toilet

Welke maat tegels voor vloer toilet

Berichtdoor 2linkerhanden » do jun 16, 2011 9:36 pm

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om onze eigen wc te gaan verbouwen. Ben met de maten bezig van de vloer etc.... en nu ook de tegels. De soort en de kleur zijn wel al uit maar welke maat ???
Onze toilet is 83cm bij 1,32. En nu is mijn vraag wat is een mooie maat tegel voor deze maat toilet. Ik zat te kijken voor maat 60 x 60 maar dan krijg je een rand van 23 cm en dat lijkt mij niet echt mooi ?

Misschien is het een persoonlijke smaak maar wat raden de vakmensen onder ons aan ???
in de breedte kan het wel 2 naast elkaar en een strook van 12 cm. omdat die onder het toilet valt. Word dit meer gedaan grote tegel met een dunne rand ??

En als ik deze leg moet ik de vloer dan ook een stukje van de muur afleggen of is dit niet van belang??

Wat kan ik het beste als eerste doen ? de wand of de vloer?

Er komen nog meer vragen maar wil dit allemaal ter voorbereiding doen niet dat ik voor verrassingen kom te staan. Dus iemand met tips?? Gooi ze eruit :oops: :roll:

Groet Pim
2linkerhanden
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Welke maat tegels voor vloer toilet

Berichtdoor Rick » di jun 21, 2011 10:37 pm

Als de vloer niet doorgelegd word zou ik geen 60x60 kiezen maar 30x30.
Wil je wel 60x60 dan zou ik op de zijde van 83 in het midden beginnen met de voeg, dus twee tegels van 41.5 -voeg. bij de 132 zijde een hele tegel in het midden en twee stukken aan de kant van 36-voeg.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar tegelvloer