Zandcementvloer met vloerverwarming problemen

Zandcementvloer met vloerverwarming problemen

Berichtdoor Vdhorst » di aug 02, 2016 8:11 am

Graag jullie advies over het volgende.

Ik ben bezig met een totaal renovatie van de benedenverdieping van een twee-onder-een kap woning uit 1999. De vorige eigenaar heeft op een slechte manier vloerverwarming (vvw) aan laten leggen. De buizen waren niet diep genoeg gefreesd; bovenkant buis kwam ter hoogte van bovenkant zandcementvloer (zcv). Bij het verwijderen van de tegels kwamen er dus hele stukken zcv en vvw mee. De vvw moest toch vervangen worden; was bijverwarming en moet hoofdverwarming worden. De eindafwerking van de vloer wordt een pvc-vloer.

De vvw-buizen kunnen nu met de hand verwijderd worden, door de tegellijm heen.

Mijn twee opties:
1. Buizen met de hand verwijderen, de vloer aanhelen met zandcement of eventueel iets anders en daarna de vvw-buizen in de zcv frezen. Dan aanhelen, egaline en dan pvc-vloer.
2. De zcv tot aan het beton strippen (dikte zcv circa 5 cm), de vloerverwarming leggen en daarna de zcv storten. Dan afwerken met egaline en dan de pvc-vloer leggen.
Zie foto's voor de huidge situatie.

Welke optie is het beste en welke optie is prijstechnisch het interessantste?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vdhorst
verbouwer
verbouwer

Advertisement
Re: Zandcementvloer met vloerverwarming problemen

Berichtdoor Rick » di aug 02, 2016 2:15 pm

Dat ligt er helemaal aan wat jezelf kan doen. In dat geval invriezen versus een zandcement vloer. Als ik het zo bekijk ben je toch toe aan een nieuwe zandcement vloer. Buizen zelf leggen op een net of bestel isolatie noppen. En dan nieuwe vloer erop.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar tegelvloer