uitbouw bij huurhuis, kan dat en hoe zit dat financieel?

uitbouw bij huurhuis, kan dat en hoe zit dat financieel?

Berichtdoor intiem » di sep 09, 2008 10:05 pm

Hallo,

ik ben mij aan het orienteren op een uitbouw en kwam op deze site terecht. De aangemaakte topics gaan echter vaak over grote uitbouwen en naar ik aanneem bij koopwoningen.

Nu wil ik echter een uitbouw laten plaatsen bij mijn huurwoning en daar zitten wat kanttekeningentjes bij. Feit wil dat de woningen uit deze straat gerenoveerd gaan worden, dus er is al een aannemer voor de diverse plannen aan het werk gesteld om de renovatie uit te voeren. Feit is ook dat een aantal woningen een soort uitbouw krijgen in een bestaande betonnen lattei. Dus er is waarschijnlijk al een soort vorm uitgetekend door de architect.

Ik wil hierbij graag aanhaken, maar wel met wat aanpassingen. Want mijn woning heeft op de plek waar ik de uitbouw wil geen lattei. Er is wel een groot raam, dus er is al een vorm van gevelopening. Die vind ik echter te klein voor een uitbouw en wil deze breder en liefst ook gelijk lopend met de binnenmuur, die tevens muur is van de buren. Als ik denk aan een uitbouw, dan denk ik aan ca. 2 meter diep (netto vloeroppervlak binnen) en 4 a 5 meter breed.
De uitbouw zal zéker minder zijn dan 2,5 meter, want anders hou ik geen tuin meer over.

Mijn vraag is nu, technisch gezien, wat is handig, meehoppen op de renovatiewerkzaamheden door bestaande aannemer. Wat mag ik dan verwachten qua korting op de prijs? Is dit iets wat ik deels kan laten vergoeden door de woningbouwvereniging als ik me hou aan hun wensenplaatje of ligt dit per woningbouwver. verschillend? Moet ik het allemaal laten uitvoeren of kan ik zelf flink besparen op de kosten door dingen zelf te doen? Is het mogelijk om een convectorput te laten maken in de uitbouw en wat zou dat in meerprijs doen? Moet ik toestemming hebben van mijn buurvrouw (die tevens huurt van dezelfde woninbouwver.)?

Kortom, is er iemand die hierin ervaren is en met mij van gedachten wil wisselen en mij tips kan geven hoe ik dit kan aanpakken naar de woningbouwver. toe. Wat kan ik verwachten en wat niet en wat zal ik minimaal kwijt zijn aan kosten hiervoor.

Alvast ontzettend bedankt,
groetjes Intiem
intiem
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: uitbouw bij huurhuis, kan dat en hoe zit dat financieel?

Berichtdoor intiem » do sep 11, 2008 4:21 pm

Heeft nog nooit iemand hier een uitbouw, aanbouw of serre aan zijn/haar huurhuis laten plaatsen? Ik hoop het wel? Al heb je maar een deel van de antwoorden op mijn vragen, dan ben ik al erg geholpen :)
intiem
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor Bouwellende » vr jan 16, 2009 11:34 am

Het is niet zo vreemd dat er geen mensen zijn met ervaringen m.b.t. het maken van een uitbouw aan een huurwoning. Een huurder is nu eenmaal geen eigenaar en de huurder is slechts bevoegd tot het gebruik van de zaak dat is overeengekomen; wonen dus. Zie ook art. 7:215 lid 1 BW:

"De huurder is niet bevoegd de inrichting of gedaante van het gehuurde geheel of gedeeltelijk te veranderen dan na schriftelijke toestemming van de verhuurder, tenzij het gaat om veranderingen en toevoegingen die bij het einde van de huur zonder noemenswaardige kosten kunnen worden ongedaan gemaakt en verwijderd."

Er moet dus in ieder geval worden gesproken met de verhuurder. Als er al verbouwd mag worden, dan ligt het ook meer voor de hand dat de verhuurder de verbouwing realiseert en dat de huurprijs zal worden aangepast aan de nieuwe situatie. Dat is wel zo duidelijk voor beide partijen.
Kijk ook eens bij de Praktijkgroep Vastgoed, ruimtelijke ordening en milieu van Kernkamp Advocaten.
Bouwellende
verbouwer
verbouwer

Berichtdoor Herman » di feb 10, 2009 7:12 pm

Idd, er is maar 1 optie: Om de tafel met de eigenaar van de woning.

Het zou theoretisch ook zonder kunnen, als je bij vertrek de woning weer in originele staat achterlaat. Of de eigenaar accoord gaat. Wederom naar de eigenaar dus...

Wat betreft de buurvrouw: Dat ligt wat lastiger, de buurvrouw is tenslotte slechts huurder. Overleg in een vroeg stadium kan helpen de boel soepel te houden.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Пополнение Авито за 50% телеграм @a1garant | нью баланс авит

Berichtdoor Avito777bet » vr sep 22, 2017 3:58 pm

Пополение баланса Авито (Avito) за 50% | Телеграмм @a1garant

Мое почтение, дорогие друзья!

Рады будем предоставить Всем вам услуги по пополнению баланса на действующие активные аккаунты Avito (а также, совершенно новые). Если Вам необходимы конкретные балансы - пишите, будем решать. Потратить можно на турбо продажи, любые платные услуги Авито (Avito).

Аккаунты не Брут. Живут долго.

Процент пополнения в нашу сторону и стоимость готовых аккаунтов: 50% от баланса на аккаунте.
Если требуется залив на ваш аккаунт, в этом случае требуются логин и пароль Вашего акка для доступа к форме оплаты, пополнения баланса.
Для постоянных клиентов гибкая система бонусов и скидок!
Гарантия:

И, конечно же ничто не укрепляет доверие, как - Постоплата!!! Вперед денег не просим... А также, гасим Штрафы ГИБДД за 65% ...

Оплата:
ЯндексДеньги, Webmoney (профессиональные счета)
Рады сотрудничеству!

Залив Авито канал Телеграмм @t.me/avito50
________

скидка турбо авито
авито бесплатные объявления нижний
купить рейма авито со скидкой зима
авито детские вещи пакетом омск
продам аккаунты авито +с балансом
Avito777bet
Meesterklusser
Meesterklusser

Пополнение Авито за 50% телеграм @a1garant | авито работа

Berichtdoor Avito777bet » zo sep 24, 2017 3:41 am

Приветствую вас, дорогие друзья!

Всегда рады предоставить Всем вам сервис по пополнению баланса на действующие активные аккаунты Avito (а также, абсолютно новые). Если Вам нужны определенные балансы - пишите, будем решать. Потратить можно на турбо продажи, любые платные услуги Авито (Avito).

Процент пополнения в нашу сторону и стоимость готовых аккаунтов: 50% от баланса на аккаунте.
Если требуется залив на ваш аккаунт, в этом случае требуются логин и пароль Вашего акка для доступа к форме оплаты, пополнения баланса.
Для постоянных заказчиков гибкая система бонусов и скидок!
Гарантия:

И, конечно же ничто не укрепляет доверие, как - Постоплата!!! Вперед денег не просим... А также, гасим Штрафы ГИБДД за 65% ...

Оплата:
Рады сотрудничеству!

________

контакты залива денег +на авито
авито нижний новгород доска бесплатных объявлений
купить рейма авито со скидкой зима
акции авито цена
аккаунты авито купить c баланс
Avito777bet
Meesterklusser
Meesterklusser

Пополнение Авито за 50% телеграм @a1garant | авито аккаунты

Berichtdoor Avito77bet » zo sep 24, 2017 10:00 pm

Рады предоставить Всем вам сервис по пополнению баланса на действующие активные аккаунты Avito (а также, абсолютно новые). Если Вам надо определенные балансы - пишите, будем решать. Потратить можно на турбо продажи, любые платные услуги Авито (Avito).

Если необходим залив на ваш аккаунт, в этом случае требуются логин и пароль Вашего акка для доступа к форме оплаты, пополнения баланса.
Гарантия:

Оплата:
Рады сотрудничеству!

________

смарт баланс авито
авито казань
авито ру
авито залив
акции авито
Avito77bet
klusser
klusser

Пополнение Авито за 50% телеграм @a1garant | авито барнаул д

Berichtdoor Avito888bet » ma sep 25, 2017 5:08 am

Здравствуйте, дорогие друзья!

Будем рады предоставить Всем вам услуги по пополнению баланса на действующие активные аккаунты Avito (а также, абсолютно новые). Если Вам требуются определенные балансы - пишите, будем решать. Потратить можно на турбо продажи, любые платные услуги Авито (Avito).

Гарантия:

Оплата:
Рады сотрудничеству!

________

авито пакеты размещений
продажа +на авито
авито подать бесплатное
авито нижний доска бесплатных объявлений
авито частные бесплатные объявления
Avito888bet
Meesterklusser
Meesterklusser

Advertisement
Залив Авито за 50% телеграм @a1garant | авито ру бесплатные

Berichtdoor Avito123Lem » ma sep 25, 2017 9:12 pm

Будем рады предоставить Всем вам услуги по пополнению баланса на действующие активные аккаунты Avito (а также, совершенно новые). Если Вам необходимы конкретные балансы - пишите, будем решать. Потратить можно на турбо продажи, любые платные услуги Авито (Avito).

Если необходим залив на ваш аккаунт, в этом случае требуются логин и пароль Вашего акка для доступа к форме оплаты, пополнения баланса.
Гарантия:

Оплата:
Рады сотрудничеству!

Залив Авито
________

пакет одежда авито москва
авито нижний
авито спб бесплатные авто
авито авто +с пробегом бесплатно
авито ру санкт
Avito123Lem
klusser
klusser

Keer terug naar Uitbouw