Alternatief voor ventilatieschacht

Afzuiging, Mechanische ventilatie, roosters e.d.
Alternatief voor ventilatieschacht

Berichtdoor morfanaion » za mei 23, 2015 8:57 pm

Wij wonen op de 2e verdieping van een appartementcomplex en hebben in onze woonkamer een ventilatieschacht die ons nogal beperkt in de plaatsing van onze meubels. Nu heeft het hele complex sinds enkele jaren kunststof kozijnen met ventilatieroosters, waardoor de functie van ventilatie volledig overbodig is. Omdat wij onze woonkamer stevig aan willen pakken, hebben we bedacht om de ventilatieschacht dan te verwijderen, maar helaas ligt onze onderbuurman dwars. Onze onderbuurman heeft namelijk zijn beamer (die hij als alternatief voor een televisie gebruikt) onder het ventilatiegat gemonteerd om op die wijze het apparaat te koelen. Hij wil daarom dus absoluut niet dat dat ventilatiegat verdwijnt. Weet iemand misschien goede alternatieven waardoor ik niet meer zo'n enorme lelijke schacht in mijn kamer heb, maar mijn buurman nog steeds genoeg ventilatie heeft om dat apparaat te koelen?
morfanaion
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Alternatief voor ventilatieschacht

Berichtdoor Rick » zo mei 31, 2015 1:21 pm

Ik denk dat dit een onderwerp is voor een beeld en geluids freak maar ga het proberen. Een beamer heeft ventilatoren net als een computer. Deze zuigen lucht aan en geeft de warme lucht vervolgens af aan de omgeving. Een ventilatieschacht zuigt ook de lucht af (op natuurlijke of mechanische wijze) Voordeel zou kunnen zijn dat de warme lucht welke afgeven wordt door de beamer gelijk afgevoerd wordt. Echter vraag ik me eigen af dit meetbaar is. Dat zou je eens kunnen testen iom je buurman.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Ventilatie