oplossing verkeerd aangesloten afvoer van afzuigkap keuken

Afzuiging, Mechanische ventilatie, roosters e.d.
oplossing verkeerd aangesloten afvoer van afzuigkap keuken

Berichtdoor maumon3 » za mei 27, 2006 11:44 am

Onlangs hebben wij ons huis verbouwd. De afvoer van de afzuigkap van de keuken is op het reeds aanwezige afvoerkanaal aangesloten.
Nu blijkt wanneer wij koken de lucht bij de benedenburen de keuken in te komen via een ontluchtingsgat. Zij meldden ons dat dit probleem zich ook al voordeed bij de vorige bewoners...!(jammer dat zij dit niet aan ons hebben gemeld voordat we de keuken helemaal hebben verbouwd...dan hadden we de afvoer gelijk verlegd naar de buitenmuur). Onze afvoer van de afzuigkap is hoogstwaarschijnlijk aangesloten op hun kanaal. Nu zijn wij niet van plan opnieuw onze hele keuken open te breken en hopen wij dus dat er een andere oplossing is. We hebben al begrepen dat een koolstoffilter in onze afzuigkap oplossing kon bieden maar deze moet steeds vervangen worden. Ook hebben we gehoord dat er kleine afzuigsystemen bestaan die bovenop het dak op het kanaal geplaatst kunnen worden zodat de lucht gelijk naar boven gezogen wordt en niet bij de benedenburen in de keuken belandt.
WIE heeft er voor ons advies in deze kwestie???
maumon3
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Rick » za mei 27, 2006 1:12 pm

Een hele simpele oplossing:

Laat een kapje op de afvoer op het dak monteren die de natuurlijke trek bevorderd.
De benaming kom ik even niet zo snel op maar het is zo'n zwart kapje met een radartje wat rond draait.
Doordat het afvoer niet genoeg natuurlijke trek heeft kan het voorkomen dat de luchtjes van het koken naar beneden zakken.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Herman » za mei 27, 2006 6:49 pm

Ik ken die dingen als "trekkap"....

Nog een oplossing: Een keerklep op de afvoer van de benedenburen. Nadeel is alleen dat de keerklep dan dichtstaat als jullie afzuigkap aanstaat, maar beter dan dat de benedenburen in jullie kookluchten zitten.
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

• Advertisement

Keer terug naar Ventilatie