Stork mechanische ventilator instellen

Afzuiging, Mechanische ventilatie, roosters e.d.
Stork mechanische ventilator instellen

Berichtdoor Vulpotlood » di jul 22, 2008 10:16 am

Heb 2de hands een stork mechanische afzuiger type CMFe gekocht.
Werkt opzich goed, lekker stil vgl met de oude, maar zuigt misschien wat weinig af.
Als ik de handleiding bekijk http://www.jestorkair.nl/upload/doc/HandleidingCMFe.pdf, zie blz 15, wordt me niet helemaal duidelijk hoe de dipswitches moeten staan voor de verschillende snelheden.
Zoals ik het lees, lijkt t niet uit te maken hoe dipswitch 3 en 4 staan voor bijvoorbeeld stand medium 2?
Stel, ik vind de flow bij de laagste stand (van de drie die je hebt op je schakelaar) te laag, hoe verander ik dan deze instelling? Desnoods gaan ze alledrie omhoog, vind ik ook prima, als 1 maar en beetje meer doet...
Vulpotlood
verbouwer
verbouwer

Advertisement

Berichtdoor Herman » di jul 22, 2008 4:11 pm

Op stand 1 is maar 1 snelheid mogelijk, en dat is snelheid 1. Maakt niet uit hoe je de switches zet.

Stand 2 en stand 3 zijn instelbaar dmv de switches. (switch 1 en 2 voor stand 2, switch 3 en 4 voor stand 3.

Een andere optie is de traploze verstelling, waarbij je met switches 5 en 6 in de weer moet.
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Vulpotlood » do jul 24, 2008 9:48 pm

Die uitleg lijkt plausibel. Helaas draait de ventilator nu alleen in de hoogste stand (vandaar zo stil ook, natuurlijk...) :oops:
In stand 1 en 2 doet ie nix.
Morgen maar eens draadjes gaan omwisselen, naar het schijnt wordt niet elke perilex stekker hetzelfde bedraad?
Vulpotlood
verbouwer
verbouwer

Berichtdoor Vulpotlood » vr jul 25, 2008 8:09 pm

Zoals ik dacht; twee draadjes omgedraaid en het draait als een tierelier.
Maar nog steeds heel stil...
Vulpotlood
verbouwer
verbouwer

• Advertisement

Keer terug naar Ventilatie