Die computer zou ik van die aansluiting afhalen. Computers en stroompieken / dalen is geen goede combinatie (verlies van data). Of je moet er een UPS tussenhangen. Die vangt pieken en dalen op. (en geeft een piepje als dat gebeurt, op mijn werk staat een elektrische menger op dezelfde groep als een computer, en als de menger aangaat, gaat de UPS piepen...)
Nogmaals over het verbruik van de airco:
Je kan beginnen rekenen é. Het toestel heeft een vermogen van 5kW.
Stel dat je het 5 u per dag laat draaien 80 dagen per jaar en 10 weekends aan 14u per dag.
Een toestel draait nooit constant 100% dus nemen we 2.5kW als gemiddelde:
Je gaat uit van een vermogen van 5kW. Waarvan je 50% neemt omdat het ding niet vaak vol vermogen draait.
Ik ga uit van 1,350 kW (zie specs voorgenoemde airco), waar je rustig ook nog eens 50% van kan nemen. (het is een compressor en een fan, en de (zware) compressor staat niet altijd aan, de buitenfan is temperatuurgeregeld. De fan binnen wordt geregeld door de gebruiker)
Een 16A groep zou gewoon bruikbaar moeten zijn. Alles bij elkaar zou het gewoon op de groep moeten kunnen. De computer zou ik van de groep weghalen, om voorgenoemde reden. Niet om het amperage wat het ding trekt. Dat valt wel mee. (een normale computer trekt max 220 watt.)