Gaat u binnenkort bouwen of verbouwen ?

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.

Berichtdoor bouwlink » zo dec 11, 2005 2:01 pm

Gebruik dan dit onderwerp om uw verbouwing online bij te houden. Niet meer dagelijks de vragen van vrienden familie of collega's , of de verbouwing opschiet en of je foto's hebt meegenomen.
De vele deskundigen uit dit Forum kunnen u ook nog ens een keer bijstaan met goede raad.
bouwlink
Site Admin
Site Admin

Advertisement

Berichtdoor Michel » zo dec 11, 2005 6:01 pm

Lijk me een leuk plan.

Maar kunnen er ook foto's bijgezet worden. Ik ben een bouwkundige geen it-er :?

Ik krijg 1 februari de sleutel dus ik wil jullie wel op de hoogte houden.

Op dit moment ben ik bezig met aanvraag bouwvergunning. Tekening is bijna gereed. Nog fundering, constructievloer tekenen en balklaag en dan kan ie voor de kerst weg.
Michel
Meesterklusser
Meesterklusser

Berichtdoor bouwlink » zo dec 11, 2005 6:13 pm

Leuk Michel,

Hier staat hoe je makkleijk foto's kan upload
http://forum.bouwlink.nl/foto-s-plaatsen-vt115.html
bouwlink
Site Admin
Site Admin

Re: Gaat u binnenkort bouwen of verbouwen ?

Berichtdoor msanwi1963 » vr jun 26, 2009 12:50 pm

Hallo ,
Ik ben digibeet, dus misschien zit ik hier helemaal verkeerd en is het de bedoeling dat ik reageer op iemand anders zijn verbouwing, terwijl ik het wil hebben over mijn a.s. verbouwing.
Het is n.l zo dat ik in oktober dit jaar mijn huisje plat wil gooien en opnieuw opbouwen.
Dit huisje staat aan een meer op veengrond, en dat is nu het grootste probleem.
Bij de aankoop heb ik me niet gerealiseerd dat bouwen op veengrond nog niet zo gemakkelijk is.
De maten van het huisje zijn 9 X4,5 m, het huisje heeft alleen begane grond en er komt een gedeeltelijke vliering op met nog een slaapplaats.
Wie kan mij vertellen , welke fundering ik moet toepassen,i.v.m. (gedeeltlijke) verzakken? groetjes Laura.
msanwi1963
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor Herman » zo jun 28, 2009 5:45 pm

Er zijn een aantal mogelijkheden, ook ivm de aanvoer van materialen. Ik woon zelf ook op veengrond, en idd, dat is niet even gemakkelijk.

1 voordeel is er: de keus voor palen is simpel. die moeten er nu eenmaal komen. Maar het is even kijken wat de beste en meest voordelige keus is: betonnen palen en een grote heistelling, of stalen buispaal of houten palen, en een simpelere (en dus lichtere) heistelling. Er moet ook bepaald worden hoe lang de palen moeten worden. (sondering) Daarmee wordt bepaald op welke diepte een voldoende sterke laag aanwezig is om de palen op te zetten.

Daarna is het gebruikelijk om een betonnen ring te storten, waarop de vloer komt te liggen. Die vloer kan bestaan uit houten balken en houten platen, of betonnen balken en daartussen piepschuim, en erop beton gestort, of uit betonnen platen (werkt lekker snel, maar zijn wel zwaar) Keuze genoeg dus...

Andere forumgebruikers kunnen me waarschijnlijk wel aanvullen.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor FlipvandeBetuwe » di jun 30, 2009 3:09 pm

Dat hangt ervan af. Eerst maar een vraag: wie weet wat een systeemvloer van gewone beton (betonkwaliteit K550) is, rond 1972 geleverd door N.V. Nebi-Schipholt in Weert. Wel een "broodjesvloer" maar volgens ons geen Manta, Kwaaitaal of Nehubo. Willen we graag wat meer over weten voordat we besluiten te verbouwen (of aan te bouwen). Dank voor de reacties. Flip.
FlipvandeBetuwe
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor Albertine » zo apr 18, 2010 10:46 am

Ja wij gaan dat doen.
Ik ben op zoek naar een goede aannemer. Wie weet er één, of is er ergens te vinden welke aannemers te vertrouwen zijn en welke niet?
Albertine
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor mrgroot » vr apr 21, 2017 1:32 pm

Goede tip. Wij willen een nieuwe dakkapel laten plaatsen op onze nieuwe woning. Is nog wel even zoeken naar een goed bedrijfje die dat regelt.
mrgroot
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Overig weet geen onderwerp