Verwijderen lavagruis tussenvloer

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Verwijderen lavagruis tussenvloer

Berichtdoor TimvdB » vr jul 17, 2015 8:36 am

Hallo iedereen,

Nieuw op dit forum, dus even kort voorstellen.
Tim, en 3 jaar geleden een huis gekocht uit 1912 in Geilenkirchen (Dld). Geen ervaren klusser, maar ik wil het graag leren en zoveel mogelijk zelf doen in het huis.

Ik ben begonnen met wat kleinere zaken zoals zelf het dak isoleren, de garage verbouwen en nu ben ik begonnen het huis zelf kamer voor kamer onder handen te nemen.

Begonnen met de babykamer, aangezien er in september kroost aan zit te komen. Na het verwijderen van de vloer zag ik dat de ruimtes tussen de balken zijn opgevuld met een soort van lavagruis. Het verwijderen van dit spul was een behoorlijke rotklus. En na het scheppen en met emmertjes wegdragen zat dan ook een zwart stoflaagje door het hele huis. Graag wil ik dit voor de andere kamers op een andere manier oppakken. Echter heb ik nog geen flauw idee wat een alternatieve methode is om dit te verwijderen. Zijn er mensen die eerder met dit bijltje gehakt hebben? Of bestaat er apparatuur om dit weg te zuigen of iets dergelijks?

MVG
Tim
TimvdB
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Verwijderen lavagruis tussenvloer

Berichtdoor Rick » zo jul 19, 2015 11:12 am

Hi Tim,

Klinkt wel heel apart, lavagruis tussen de balken...
Nooit van gehoord. Ik zou eens zoeken op dakdekkers, het grind op de daken wordt er ook op gespoten. Als ze dat op een dak kunnen spuiten kunnen ze het ook ergens weg zuigen neem ik aan?

Rick
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Rick
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Keer terug naar Overig weet geen onderwerp