houten vloer er uitt en beton er in

houten vloer er uitt en beton er in

Berichtdoor arjandevries » wo feb 02, 2011 8:48 pm

hallo ik zou hierbij graag een paar goede tips van jullie willen hebben betreft een woonkamer van 5,75x4 en een halletje van 1,75x1,20 lopen wel in elkaar over alleen onder de hal zit nog een kelder daar moet ik een oplossing voor hebben die moet wel intact blijven maar daar moet een soort plafon in dan waar de vloer op kan verder zit onder de vloer van de kamer nog +/- 50cm kruipruimte die mag dan vervallen maar hoe ophogen (zand en puin) dacht ik en verder moet er dan ook nog isolatie tussen of onder ? en hoe verder te werk dan beton netten en moet er later ook nog een cement vloer op ik wil er wel als de vloer klaar is vloerverwarming in frezen van jullie graag goede tips met betrekking van goede werkwijze van af de vloer verweideren tot afgewerkte beton vloer

mvg arjan
arjandevries
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: houten vloer er uitt en beton er in

Berichtdoor RvdB » do feb 03, 2011 5:08 pm

Als je een nieuw vloerpakket opbouwt dan ga je als volgt te werk:

- schoonzand
- 100 of 120mm EPS (afhankelijk van de isolatiewaarde die je wilt halen
- pe folie
- 100mm betonvloer waarin wapeningsnet van 6mm mazan van 15x15cm
- 80mm voor afwerking (cementdek + hout/gelijmde tegels of voor tegels in specie)

in de afwerkvloer leg je een bouwstaalmatje waarop je de vloerverwarmingsslangen knoopt, dus niet infrezen.

Hoe de kelder te overspannen is afhankelijk van de situatie. Het zou wellicht kunnen met een broodjes ligger vloer;
betonbalkjes hart op hart 600mm. Deze leg je (inhakken) aan weerszijden op de kelderwand. hiertussen kun je eps elementen leggen waarop je de vloer stort. Laat hier wel even een constructeur naar kijken!
RvdB
Meesterklusser
Meesterklusser

Keer terug naar Overige Vloerbedekking