Condens op muren

Condens op muren

Berichtdoor San » vr jan 25, 2013 2:27 pm

Hallo,
Omdat wij niet precies weten wat te doen leg ik ons probleempje even hier neer.Er is vast iemand die ons goede raad kan geven.
Het gaat om het volgende..........

Ons huis uit 1893,heeft dikke muren zo'n 50cm.De steen is veldbrand.
Nu is het zo dat er altijd al vocht in/op de muren heeft gezeten,iets waar wij ons al suf over hebben lopen prakiseren hoe we dat weg kunnen krijgen.

Omdat wij dachten dat het doorslaand vocht was hebben wij de buitengevel geimpregneerd.
Maar nu met de flinke kou zagen wij dat zich nog steeds condens aan het vormen is en de muren nog steeds nat zijn.

Nu heb ik me al suf gelezen op internet over bijv. de gevel van binnenuit te isoleren.
Maar hoe kun je bijvoorbeeld isoleren als je maar een paar cmters de ruimte hebt?Zoals bij de muur waar de trap naar boven is en rondom ramen?

Wie heeft dit euvel ook gehad in zijn/haar eigen huis en heeft het dmv voorzetgevels binnen geisoleerd en goede resultaten behaald?
Alle tips en uitleg is van harte welkom zodat wij met een goed begin aan de slag kunnen,mocht dit dus een oplossing zijn.

Wie geeft ons raad?
Bedankt voor het lezen!

groetjes San
San
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement
Re: Condens op muren

Berichtdoor Vochtadvies » wo sep 11, 2013 5:48 pm

Beste

er is een nieuw handboek verschenen op www.humida.nl met een volledige beschrijven alle voorkomende vocht- en condensatieproblemen en met eenvoudige duurzame oplossingen.
Hierin vindt je beslist de gepaste oplossing voor je probleem.

Groeten
Vochtadvies
Vochtadvies
bouwer
bouwer

Keer terug naar Voorzetwanden