waterreservoir toilet loopt niet snel genoeg vol

waterreservoir toilet loopt niet snel genoeg vol

Berichtdoor sanend » zo okt 08, 2006 9:15 pm

Het waterreservoir van ons toilet in de badkamer loopt heel traag vol.
Als ik doortrek, kan ik rustig gaan douchen en als ik daarmee klaar ben is nog het reservoir niet vol.
Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe kan het verholpen worden?
sanend
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor Manus » wo okt 11, 2006 4:05 pm

Als de stortbak eerder wel snel vol liep, zit het probleem waarschijnlijk in de stortbak. Als je bak loskoppelt en je kan binnen afzienbare tijd wel een emmer vullen, dan zit het probleem dus in de bak. Als dat ook heel langzaam gaat dan zit de oorzaak waarschijnlijk in de leiding. Misschien is de diameter te klein of is er ergens een bocht platgebogen of zo.
Als de bak alleen langzaam vol loopt tijdens het douchen, dan is er een te kleine diameter gebruikt in de aanvoerleiding van het koud water.
Manus
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor Herman » wo okt 11, 2006 9:01 pm

Als de bak het eerder wel goed deed, dan zouden het 2 dingen kunnen zijn:

kalk in het kraantje (de boel loshalen, en het kraantje een nachtje weken in schoonmaakazijn of hagesan blauw)
verstopping in de toevoerleiding, meestal net voor het kraantje. Kraantje loshalen, water heel kort aanzetten (waterballet...) en hopen dat de verstopping uit de leiding is gekomen.
Inactief account
Herman
Bouwlink Team member
Bouwlink Team member

Berichtdoor cabrio125 » di nov 14, 2006 2:34 am

de meeste stort bakken zijn van het fabrikaat wisa te herkennen aan het logo
of het driehoekig achtige knop en altijd van kunstof dus geen keramiek die moet je meestal los draaien het gaat als volgt ,je draait de kraan dicht wil die niet dicht draai je de hoofdkraan dicht (watermeter) je trekt de deksel eraf (beetje geweld) dan zie je in het midden een klok en links of rechts een vlotter ligt er aan welke kant de kraan zit ,de vlotter heeft een grote wartel die draai je los en daarin zit een rubber membraam te herkennen aan een rood of blauw kruisje die kun je eruit halen en waarschijnlijk zit er een scheur in
als dit zo is ga je er mee naar de dichtbijzijnde installateur en koopt een nieuwe voor ongeveer 1euro
cabrio125
Meesterklusser
Meesterklusser

Berichtdoor johwit » di dec 12, 2006 1:58 pm

cabrio125 schreef:de meeste stort bakken zijn van het fabrikaat wisa te herkennen aan het logo
of het driehoekig achtige knop en altijd van kunstof dus geen keramiek die moet je meestal los draaien het gaat als volgt ,je draait de kraan dicht wil die niet dicht draai je de hoofdkraan dicht (watermeter) je trekt de deksel eraf (beetje geweld) dan zie je in het midden een klok en links of rechts een vlotter ligt er aan welke kant de kraan zit ,de vlotter heeft een grote wartel die draai je los en daarin zit een rubber membraam te herkennen aan een rood of blauw kruisje die kun je eruit halen en waarschijnlijk zit er een scheur in
als dit zo is ga je er mee naar de dichtbijzijnde installateur en koopt een nieuwe voor ongeveer 1euro

Bedankt voor je antwoord! Het klopte precies.. Behalve de prijs van dat membraam, die is €3,40 ipv 1 euro... :)
Mazzel,

Johan.
johwit
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Re: waterreservoir toilet loopt niet snel genoeg vol

Berichtdoor kimi » vr sep 12, 2008 8:00 pm

dit zelfde probleem had ik dus ook.
heb dit ook geprobeerd en ja hoor er zat een scheur in.
dus dankje wel voor de tip ik moest wel 3.20 betalen,maar ja hij is weer klaar.
kimi
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Berichtdoor heergerard » ma okt 27, 2014 7:38 pm

Super
ik zou de WARTEL alleen een 'grote moer' noemen.
Ohja en de winkels waren dicht dus ik heb een stuk isolatie tape één slag om het inderdaad!! gescheurde rubber gedraaid... het wachten is op het met enige zekerheid volgende??? waterballet? :D
heergerard
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Advertisement

Berichtdoor WorldO » ma mei 09, 2016 7:38 am

de vlotter heeft een grote wartel die draai je los en daarin zit een rubber membraam te herkennen aan een rood of blauw kruisje die kun je eruit halen en waarschijnlijk zit er een scheur in als dit zo is ga je er mee naar de dichtbijzijnde installateur en koopt een nieuwe voor ongeveer 1euro????
WorldO
Ik Bouw en Verbouw
Ik Bouw en Verbouw

Keer terug naar Water