Aanbouw nieuwbouwwoning Ypenburg

sjoerdboot

Aanbouw nieuwbouwwoning Ypenburg

Bericht door sjoerdboot »

Hallo,

over een week zullen wij moeten aangeven of we in onze nieuwbouwwoning (start heiwerk rond zomer, oplevering eind 2008) een aanbouw als optie willen laten meenemen. De aannemer rekent €29.900 voor een aanbouw van 6.30 bij 1.80 bij 4.00 meter (45 kuub), compleet inclusief heiwerk, buiten- en binnenafwerking. Bovendien bevat de uitbouw vier openslaande deuren, in plaats van één deur en twee grote ramen in de standaard achtergevel.

Volgens jullie standaardberekeningen (500 a 600 p/m3) zou deze uitbouw tussen de €22.680 en €27.216 exclusief B.T.W. moeten kosten. Klopt dit? Is het aanbod van de aannemer scherp? Op zich dus aantrekkelijk om hem meteen te laten meenemen, maar ik ben ook wel benieuwd naar de mening van ervaren mensen.

Wat betekent een dergelijke aanbouw nu eigenlijk voor de meerwaarde van je woning bij verkoop? Daar hoor ik ook verschillende verhalen over.

Ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast bedankt. Nog tips voor een goede aannemer in Den Haag die deze uitbouw (na oplevering of later) kan uitvoeren?

groeten, Sjoerd
Den Haag/Ypenburg
Rick

Bericht door Rick »

Ik denk dat dit een zeer goed aanbod is van de aannemer, zeker gezien het feit dat het incl afwerking is en met openslaande deuren en heiwerk.

Je hebt twee voordelen als je de uitbouw direct door de aannemer van het huis laat meenemen
1 Uitbouw is gelijk met het huis klaar
2 wanden en plafond worden direct met het huis meegestort, zodat er geen staalconstructie nodig en daardoor ook geen verspringingen van huis naar uitbouw
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Herman

Bericht door Herman »

Zeker een scherp aanbod voor een bouw-aannemer.

Nog meer voordelen zijn dat de binnenkant geheel in dezelfde stijl is afgewerkt en de funderingen netjes doorlopen (optrekkend vocht krijgt minder kans).

4 meter hoog? Is het een uitbouw over 2 verdiepingen?

Voor die prijs kan ik nauwelijks een aanbouw laten plaatsen van 6x1.8 meter, 2.50 meter hoog... En dat ga ik dus uiteindelijk zelf maar doen... Daar volgt nog wel een topic over.
Inactief account
sjoerdboot

de aanbouw zorgt voor een soort vide in de woonkamer. Vanaf de oorspronkelijke plaats van de achtergevel is hij hoger, zodat hij ongeveer uitkomt op raamhoogte van de slaapkamer. Het is echter geen open vide, maar gesloten. Zeg maar een rechthoekige aanbouw die hoger is dan de woonkamer zelf.Ziet er bijzonder uit, maar laat zich bijzonder moeilijk omschrijven :wink:

Vandaag ook met een bevriende aannemer gesproken, die zegt ook dat het een goed en scherp aanbod is van de projectaannemer. Denk dat we het maar meteen laten doen in dat geval....
sjoerdboot

en by the way: zelf doen is voor mij geen optie: met een kantoorbaan en twee linkerhanden kom je niet ver :D
Herman

Bericht door Herman »

Ah, ik begrijp wat je bedoelt. Mijn ouders hebben een dergelijk iets, en ook aan mijn huis komt iets dergelijks.

Die kantoorbaan heb ik ook. Dat wordt dan ook nog het grootste struikelblok.
Inactief account
sjoerdboot

dan kunnen we elkaar de hand schudden :D