Goedemorgen,
Kunt u mij de definitie geven van constructief werk. Ik zit namenlijk met het volgende probleem: mijn aannemer (volgens de KvK een erkend aannemersbedrijf, zegt mij dat de systeembetonvloer die hij bij mij heeft aangelegd niet valt onder constructieve werken. Hij heeft hiertoe een houten vloer en een betonvloer die koud op het zand gestort was gesloopt, grond uitgegraven en de betonbalken gefundeerd op trotoirtegels met een betonblok (voor schoorsteenkanalen). De vloer is gelegd op roerende grond.
U begrijpt dat er problemen met de vloer zijn, de vloer in het gedeelte waar de oude houten vloer was (7 * 6m) is in het midden gebroken).
Van belang is nu, wat constructief werk is, slopen van vloeren, uitgraven, aanbrengen van funderingen, plaatsen systeemvloer (balken/broodjes) en/of storten beton?
Ik ben u zeer dankbaar als u mij kunt helpen.
mvg
Piet Planken
constructief werk
- bouwlink
In artikel 1 lid 1 van de algemene begripsbepalingen van het nieuwe bouwbesluit staat het volgende
Bouwconstructie
Het kan zijn dat de Aannemer bedoelt dat de vloer in dit geval geen deel uit maakt van de constructie van het huis, omdat de vloer een zelfdragende constructie is, of dit de juiste oplossing is kan ik van hier niet beoordelen
Bouwconstructie
Een "bouwconstructie" is elk deel van een bouwwerk dat is bestemd om belasting te dragen. Dit kan bijvoorbeeld zijn een dragende wand, een vloer, een trap of hellingbaan, een ruit of de dakconstructie. Onder "belasting" wordt in dit verband verstaan elke oorzaak van krachten op of vervormingen in de bouwconstructie
Het kan zijn dat de Aannemer bedoelt dat de vloer in dit geval geen deel uit maakt van de constructie van het huis, omdat de vloer een zelfdragende constructie is, of dit de juiste oplossing is kan ik van hier niet beoordelen
- Forumlid
zelfdragende vloer
heej,
ben met school bezig..\
en wil graag wat info over zelfdragende vloer
ben met school bezig..\
- Forumlid
zelfdragende vloer
heej,
ben met school bezig..\