Hallo ik las over het plaatsen en vervangen van enkel voor dubbel glas,nou ga ik dat ook doen en moet ook platte glas latten gebruiken met een verkenner om de dikte op te vangen.
Nou gebruiken ze bij een normaal raam kozijn, een ventilatie lat aan de onderkant, bij platte latten kan dat niet.
Nou vraag ik mij af wat ventileert die lat normaal gesproken en wat kan er fout gaan als je platte latten gebruikt en dus niet ventileert.
groet robert
glaslatten
- julien
Die ventilatie is vooral nodig bij slechte isolatie.
Bij enkel glas krijg je tijdens koude perioden gegarandeerd condens op je glas, dat moet afgevoerd worden naar buiten via die openingen.
Wanneer je goed isolerend dubbel glas heb zal die condens enkel nog maar ontstaan in vochtige ruimtes zoals een badkamer of strijkkamer. In leefruimtes zou dit dus zeker geen probleem mogen zijn.
(er van uitgaande dat we spreken over goede houten ramen en niet de 'niet thermisch onderbroken' aluminium ramen.)
Bij enkel glas krijg je tijdens koude perioden gegarandeerd condens op je glas, dat moet afgevoerd worden naar buiten via die openingen.
Wanneer je goed isolerend dubbel glas heb zal die condens enkel nog maar ontstaan in vochtige ruimtes zoals een badkamer of strijkkamer. In leefruimtes zou dit dus zeker geen probleem mogen zijn.
(er van uitgaande dat we spreken over goede houten ramen en niet de 'niet thermisch onderbroken' aluminium ramen.)